شناسهٔ خبر: 65892355 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان هریس خبر داد؛

انجام ۱۳ مورد عمل جراحی در ایام نوروز در بیمارستان امام حسین هریس

هریس- رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان هریس از انجام ۱۳ مورد عمل جراحی در ایام نوروز در بیمارستان امام حسین (ع) هریس خبر داد.

صاحب‌خبر -

یوسف ساجد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: در یک هفته گذشته تعداد مراجعات به اورژانس بیمارستان ۳۰۸۵ مورد بوده که تعداد ۲۹۳۴ مورد آن به صورت سرپایی و ۱۵۱ مورد آن به صورت تحت نظر بوده است.

ساجد ادامه داد: تعداد تماس با اورژانس ۷۵ مورد بوده که از این تعداد ۲۳ مورد بیماران تصادفی و ۵۲ مورد غیر تصادفی می‌باشد.

ساجد در ادامه افزود: در حوزه بهداشت نیز از ۲۴ اسفند و همزمان با شروع طرح تشدید نظارت نوروزی و مقارن با ماه مبارک رمضان نظارت‌های مستمر و اثربخشی از سوی همکاران بهداشت محیط بر اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی و با هدف تأمین سلامت شهروندان صورت گرفته است، به طوری که در مجموع ۳۸۴ بازدید صورت گرفته در قالب تیم‌های نظارتی دو نفره بهداشت و ۶ بازدید مشترک در قالب همکاری با اتاق اصناف شهرستان و تعزیرات از شروع طرح تا به امروز برای ۱۷ واحد که ضوابط بهداشتی را رعایت نکرده بودند اخطاریه صادر گردیده و ۶ واحد نیز علیرغم تمایل همکاران بازرس و به جهت اهمیت تأمین سلامتی مردم پلمپ گردیده است.

ساجد افزود: همچنین در طی این بازدید حدود ۵۱۲ کیلو مواد غذایی غیربهداشتی نیز توقیف و پس از طی روند قانونی معدوم گردیده است.

ساجد گفت: در طی این مدت ۲۴۳۲ نفر از شهروندان و مهمانان نیز به مراکز شبانه روزی خواجه و بخشایش و مرکز بیتوته کلوانق مراجعه و از خدمات موجود در مرکز شامل ویزیت پزشکی و خدمات پرستاری استفاده نموده‌اند.

ساجد در پایان ضمن تشکر از همکاران بهداشت و درمان شهرستان به جهت تلاش شبانه روزی، از مساعدت و همراهی مسئولین و کارشناسان ادارات شهرستان در اجرای طرح نوروزی تشکر و قدردانی نموده و اظهار امیدواری کردند: با تلاش شبانه روزی همکاران بهداشت و درمان و با توجه به رسالت شبکه بهداشت و درمان شهرستان مبنی بر نظارت بر تأمین و توزیع مواد غذایی سالم، طرح مذکور در شهرستان هریس تا زمان اتمام آن یعنی ۱۵ فروردین با تمام توان و قوت ادامه خواهد داشت.

نظر شما