شناسهٔ خبر: 65892342 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

خسارت سیلاب به جاده‌های عشایری گچساران

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: جاده‌های عشایری شهرستان گچساران در بارش‌های سیل آسای اخیر دچار خسارت شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دوگنبدان، سید علی احمدزاده در بازدید از راه‌های عشایری شهرستان گچساران، اظهار داشت: بارش‌های سیل‌آسا خسارت زیادی به بخش‌های مختلف در استان وارد کرد اما خوشبختانه تلفات جانی نداشتیم.

وی با بیان اینکه سیلاب به بخش کشاورزی استان و همچنین راه‌ها خسارت وارد کرد، عنوان کرد: در حال برآورد دقیق خسارت وارد شده به استان هستیم.

احمدزاده با بیان اینکه جاده‌های عشایری در سیلاب خسارت زیادی دیدند، افزود: بیشترین آسیب به مسیر تردد عشایر و پل‌ها در مناطق دریلا، باباکلان، آبگندی، چهار تنگ، هلیگان، کوه گود گل، خشاب، کمر زرد، تنگ دالین، گچ عوض، گچ ترابعلی و سدخاکی واقع شده بودند.

وی خاطرنشان کرد: یک هزار و 100 کیلومتر راه عشایری در شهرستان گچساران وجود دارد که 60 درصد آن در بارش سیل آسای گذشته دچار خسارات شده و عبور و مرور را برای کشاورزان با مشکل مواجه کرده است که نیاز به بازگشایی دارند.

احمدزاده بیان کرد: بیش از 5 هزار کیلومتر راه عشایری در استان وجود دارد که دولت تلاش می‌کند تا در همین دوره با اختصاص اعتبارات مناسب بخش زیادی از این راه بهسازی و ایمن سازی شود.

وی به سیاست‌های دولت سیزدهم در حمایت و رفع مشکلات جامعه عشایری اشاره و عنوان کرد: در اقدامی بی سابقه دو هزار و 500 میلیارد ریال از اعتبارات سفر دور دوم دولت به استان و یک هزار و 600 میلیارد ریال هم از اعتبارات متمرکز سازمان امور عشایر کشور برای ایجاد زیرساخت‌ها در حوزه‌های مخالف عشایر استان اختصاص یافت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: از سهم آلایندگی نفت 80 میلیارد ریال برای ابنیه راه‌های عشایری در شهرستان گچساران اختصاص یافت.

احمدزاده با اشاره به اینکه عشایر مشکلاتی اعم از راه، عدم آنتن دهی تلفن همراه و تامین آب شرب در فصول کم بارش داشتند، گفت: تلاش می‌شود تا مشکلات مردم با همکاری دستگاه‌های مربوطه برطرف شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما