شناسهٔ خبر: 65892087 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

اسکان اضطراری مسافران نوروزی در کرمانشاه مناسب بوده است

مهدی خالوندی

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه گفت: در روزهای گذشته که بارندگی‌های خوبی در سطح استان رخ داد، در اسکان اضطراری مسافران نوروزی موفق عمل کردیم. 

صاحب‌خبر -

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، وحید امیری روز پنجشنبه ۹ فروردین با اشاره به بارندگی‌های اخیر در سطح استان، اظهارکرد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته توانستیم مسافران نوروزی را به سمت مراکز اقامتی اضطراری هدایت کنیم. 

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: هرساله بخش زیادی از مسافران نوروزی در کمپ‌های تدارک دیده در سطح پارک‌ها مستقر می‌شود، اما امسال از شروع سفرهای نوروزی چند مرحله بارش رحمت الهی را در سطح استان داشتیم که اسکان مسافران را در پارک‌ها با چالش مواجه می‌کرد. 

او ادامه داد: براین اساس، در زمان بارندگی‌ها با مراجعه به کمپ‌ها و رایزنی‌هایی که با مسافران نوروزی داشتیم، آنها را به سمت سالن‌های ورزشی که به عنوان مراکز اقامتی اضطراری مهیا شده بود، هدایت کردیم و خوشبختانه گلایه و مشکلی نیز در این زمینه برای مسافران نوروزی در سطح استان بوجود نیامد. 

امیری یکی از چالش‌های دیگر در نوروز امسال را بالا رفتن آمار مسمومیت مسافران نوروزی در چادرها عنوان کرد و گفت: برخی از مسافران نوروزی برای گرم شدن خود و خانواده هایشان در چادرها  از پیک نیک استفاده می‌کردند که این مسئله آمار مسمومیت ناشی از گاز منواکسید کربن را در بین مسافران نوروزی در سطح  کشور بالا برده بود. 

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه، تاکید کرد: ما در کرمانشاه به منظور جلوگیری از وقوع چنین حوادثی با کمک آتش نشانی و شهرداری در محل کمپ‌ها حاضر شدیم و آگاهی و اطلاع‌رسانی لازم را به گردشگران نوروزی ارائه دادیم. 

انتهای پیام/

نظر شما