شناسهٔ خبر: 65890696 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

گفت‌وگوی مهر؛

محفل بزرگ قرآنی «امام حسنی ها» نوعی جهاد تبیین بود

ساری- معاون فرهنگی و آموزشی تبلیغات اسلامی مازندران اجتماع بیش از ۱۰۰ هزار نفری در محفل قرآنی «امام حسنی ها» را اقدامی از نوع جهاد تبیین عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام علی اکبر درخشنده در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بزرگترین اجتماع قرآنی امام حسنی‌ها با بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در ورزشگاه آزادی برگزار شد، دارای چند نکته حائز اهمیت بوده است، افزود: در این روزهای آخر زمانی که جریان مدعیان بی قیدی و بی دینی در فضای مجازی و بسترهای غیرحقیقی با صفحات فیک و خودساخته خود را بی شمار جلوه می‌دهند، تجمعاتی نظیر محفل امام حسنی‌ها و پیاده روی غدیر و اجتماع مؤمنان در شب‌های قدر و عیدفطر و غیره اقدامی از نوع جهاد تبیین محسوب می‌شود.

وی افزود: وقتی همه شادی و نشاط و خوش بودن را بی قیدی و فعالیت‌های غیر اخلاقی می‌بینند، برنامه‌های حسینیه معلی، محفل و جشن شاد و بانشاط اجتماع بیش از ۱۰۰ هزار نفر خط باطلی بر تفکرات غیراخلاقی است و ارائه صحیح از الگو و نشاط اسلامی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: همچنین وقتی عده‌ای اهالی مذهبی را اهل گریه، غم و ماتم می‌دانند و گریه بر سید شهدا را نماد غم و افسردگی می‌دانند، مجالسی نظیر محفل به افکار عالم نشان می‌دهد که امام حسنی‌ها، محفلی‌ها و مقیدان و مذهبی‌ها چقدر شور و نشاط شادی دارند و اشک و گریه آنها نظیر سبک کننده قلب و بزرگ کننده شخصیت معنوی آنها است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران یادآور شد: حضور و اجتماع بیش از ۱۰۰ هزار نفر در ورزشگاه بدون آنکه به کسی دشنام داده و بی احترامی شود و از هیجانات کاذب و رقابت‌های نادرست در آن خبری نبود شور و هیجان زیبایی را تجلی کرده است.

حجت الاسلام درخشنده با تأکید بر اینکه این روزها با برنامه‌هایی نظیر محفل امام حسنی‌ها، آمادگی و یاری خود را برای ظهور حضرت امام عصر (عج) و پای کار بودن اعلام می‌کنیم، ادامه داد: از سوی دیگر باید به جنبه قرآنی بودن تجمع اشاره کرد.

وی گفت: همه جمعیت به عشق امام حسن (ع) و نام قرآن در این محفل جمع شدند و هم خوانی‌ها معنوی آنان زیبا بوده است.

وی با تقدیر از اقدام فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی برای ایجاد رویکردهای مناسب در برنامه‌های معنوی و فرهنگی نظیر تجمع ۱۰۰ هزار نفری امام حسنی‌ها و غیره گفت: این برنامه اثرات فرهنگی و معنوی بالایی داشت و باید از رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر متولیان و دست اندرکاران برنامه تقدیر کرد.

نظر شما