شناسهٔ خبر: 65887537 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

واکنش تند مسکو به طرح ماکرون برای همکاری با روسیه

اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: وزارت خارجه روسیه هنوز هیچ طرح مشخصی برای مقابله با تروریسم، از فرانسه دریافت نکرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «ماریا زاخاروا» در واکنش به طرح ابتکاری «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه برای همکاری با مسکو در زمینه مبارزه با تروریسم، گفت: وزارت خارجه روسیه هنوز هیچ طرح مشخصی برای مقابله با تروریسم، از فرانسه دریافت نکرده است.

وی در این نشست خبری، با اشاره به حمایت تسلیحاتی فرانسه از اوکراین در جنگ علیه روسیه، افزود: وقت آن است که مکرون، نفاق را کنار بگذارد.

خبر مرتبط
مسکو هشدار داد/ این مقام نظامی اوکراین هدف نظامیان روسیه شد

اقتصادنیوز: «الکساندر بورتنیکوف» رئیس سرویس فدرال روسیه تهدید کرد «کریل بودانوف» رئیس اطلاعات نظامی اوکراین یک هدف مشروع برای نیروهای نظامی روسیه است.

این مقام روس در واکنش به اعلام همکاری پلیس بین الملل(اینترپل) برای تحقیق در مورد اقدام تروریستی اخیر در روسیه، گفت: رئیس پلیس بین الملل در حالی خواهان همکاری با روسیه شده که این سازمان در سال ۲۰۲۲، همکاری اطلاعاتی با مسکو را محدود کرد.

زاخاروا گفت: اینترپل وارد بازی سیاسی غرب (علیه مسکو) شده و هدف این است که روسیه از دسترسی به منابع اطلاعاتی پلیس بین الملل محروم شود.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارات مقامات ژاپنی درباره تبریک نگفتن به رئیس جمهوری این کشور برای پیروزی در انتخابات، گفت: این رفتار توکیو برای ما عجیب نیست زیرا مقامات ژاپنی به صورت نظام‌مند دنبال از بین بردن روابط دو کشور هستند.

وی افزود: طرف ژاپنی تلاش کرد تا از فضای انتخابات روسیه برای تثبیت ادعای خود در مورد جزایر کوریل استفاده کند اما حاکمیت ما بر این جزایر قطعی است.

 

نظر شما