شناسهٔ خبر: 65883866 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ریزش‌برداری بیش از 32 هزار متر مکعب از سطح جاده‌های کشور

صاحب‌خبر -
ریزش‌برداری بیش از 32 هزار متر مکعب از سطح جاده‌های کشور
خبرگزاری آریا - ریزش برداری 32 هزار متر مکعب از راه‌های مواصلاتی کشور در پی بارش باران و طی روزهای 5 و 6 فروردین ماه سال‌جاری، توسط راهداران انجام شد.

به گزارش خبرگزاری آریا از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، غلامعباس بهرامی‌نیا مدیرکل دفتر امور عملیات راهداری، ماشین‌آلات و مدیریت بحران این سازمان، با بیان این‌که با توجه به ورود سامانه بارشی به کشور، طی دو روز گذشته 29 استان دارای بارش بودند، گفت: در این مدت 126 گشت ویژه راهداری و 5600 نفر-روز عوامل راهداری با حضور مستمر در محورهای مواصلاتی کشور در آماده‌باش کامل و مشغول فعالیت راهداری بودند.
بهرامی نیا همچنین تعداد ماشین‌آلات راهداری درگیر برای بازگشایی مسیرها را 4860 دستگاه عنوان کرد و گفت: انواع ماشین‌آلات راهداری سبک و سنگین در بیش از 1000 پایگاه راهداری و در راه‌های شریانی مستقر هستند.
وی با اشاره به ریزش‌برداری 32000 متر مکعب در محورهای دارای بارش گفت: اکثر محورهای روستایی که به‌دلیل طغیان رودخانه و ریزش کوه به‌صورت مقطعی مسدود شده‌بودند، با حضور عوامل راهداری در کمترین زمان ممکن بازگشایی شدند و در حال حاضر 4 محور غیر شریانی مسدود است‌.
مدیرکل دفتر امور عملیات راهداری، ماشین‌آلات و مدیریت بحران سازمان تعداد محورهای شریانی دارای بارش را 4300 محور اعلام‌کرد.
بهرامی‌نیا بیان کرد: در پی این بارش‌ها به 455 دستگاه خودرو امدادرسانی شد و به 287 نفر اسکان موقت و اضطراری داده شد.

نظر شما