شناسهٔ خبر: 65882217 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

چشمان باز حافظان طبیعت در تعطیلات نوروز

اسدالله حقانی

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از اقدامات عوامل یگان‌های حفاظت ادارات منابع طبیعی شهرستان‌های استان در نیمه اول گشت نوروزی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش میراث آریا، سرهنگ احمد ناصری نیکو، فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، با بیان اینکه گشت‌های یگان حفاظت ادارات منابع طبیعی شهرستان‌های استان تهران از تاریخ ۲۹ اسفندماه سال ۱۴۰۲ آغاز شده اظهار کرد: اقدامات گشت‌های یگان حفاظت از ابتدای شروع این گشت ها تا کنون چهار مورد تشکیل پرونده ماده ۵۵ به مساحت ۶هزار و ۹۱۴ متر مربع در شهرستان‌های ورامین و شمیرانات و  ۶۰ مورد  اعمال تبصره ذیل ماده ۵۵ به مساحت ۵۲هزار ۴۶۱ متر مربع در شهرستان‌های دماوند، فیروزکوه، شمیرانات، شهریار و ملارد بوده است.

او با اشاره به یک فقره اجرای احکام قضایی به مساحت ۲۱۰ متر مربع در شهرستان ملارد، افزود: همچنین یک فقره خروج دام غیرمجاز از اراضی ملی به تعداد ۱۳۰ رأس در شهرستان فیروزکوه و یک فقره اخطار و توقف عملیات در شهرستان شمیرانات انجام شده است.

در ادامه ناصری نیکو با بیان اینکه این گشت‌ها به صورت مستمر و به طور شبانه‌روزی نه تنها تا پایان تعطیلات نوروز، بلکه در طول سال ادامه خواهد داشت گفت: به متخلفان و متجاوزان به انفال و بیت‌المال هشدار می‌دهم یگان حفاظت در صورت مشاهده تخلف در اراضی ملی، بدون اغماض با متخلفان برخورد قانونی خواهد داشت.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در انتها از هموطنان درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه آتش‌سوزی، تخریب، تصرف و ساخت و سازهای غیرمجاز در عرصه‌های ملی استان مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ و سامانه ۱۳۹ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

انتهای پیام/

نظر شما