شناسهٔ خبر: 65868431 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

منابع تاجیک: بازجویی از خانواده مهاجمان به کنسرت مسکو

صاحب‌خبر -

شفقنا- دستکم سه منبع تاجیک خبر داده‌اند: نیروهای امنیتی روس از خانواده عاملان حمله تروریستی هفته گذشته به یک کنسرت در حومه مسکو بازجویی کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ سه منبع امنیتی تاجیکستانی به رویترز گفتند: بازرسان روسی روز سه شنبه در تاجیکستان بودند و از خانواده چهار مرد متهم به انجام حمله مرگبار به سالن کنسرت کروکوس در نزدیکی مسکو بازجویی کردند.
این منابع که مجاز به اظهار نظر علنی نبودند، گفتند که مقامات امنیتی تاجیکستان این خانواده ها را از شهرهای وخدات، گیسار و از ناحیه رودکی به پایتخت -دوشنبه- آورده اند. خانواده یکی از قربانیان به بازجویان روس گفته که فرزندشان هیچ مسئله مشکوکی نداشته و دو سال برای کار به روسیه آمده و مرتباً برای خانواده پول می‌فرستاده است.

چهار مرد تاجیک تبار با اتهامات مربوط به تروریسم در بازداشت قرار دارند. سه نفر دیگر نیز که اصالتاً تاجیک هستند، به ظن همدستی بازداشت شدند.

این منابع گفتند که امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان شخصاً بر تحقیقات در طرف تاجیکستان نظارت می کرد. رحمان روز دوشنبه، با ارائه اولین اظهار نظر عمومی خود در مورد این حمله، آن را رویداد شرم آور و وحشتناک خواند و از تاجیک ها خواست تا از فرزندان خود در برابر تأثیرات مضر محافظت کنند.

گفتنی است داعش مسئولیت حمله به کنسرت کروکوس با 137 کشته برعهده گرفته هرچند روسیه عامل اصلی آن را اوکراین می‌داند.

این خبر را در رویترز ببینید

نظر شما