شناسهٔ خبر: 65858378 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

حوزه در مسائل شهر هوشمند و معماری به شهرداری کمک کند

شهردار قم، گفت: مؤلفه شهر هوشمند، معماری و شهرسازی از جمله مسائلی است که برای آن راهبرد و مصادیق وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد امروز در دیدار با آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، با اشاره به شاخصه‌های موفقیت یک سازمان، اظهار داشت: برنامه، منابع(انسانی و مالی)، انسجام(درونی و بیرونی) و مدیریت شاخصه‌هایی است که موفقیت یک سازمان را رقم می‌زند و امروز بحمدالله شهرداری قم در این موارد سرآمد است.

وی با بیان اینکه برنامه محوری سرلوحه فعالیت‌های شهرداری قم است، افزود: در برنامه نخست بیشتر به مسائل زیرساختی و سخت‌افزاری شهر توجه شد و در برنامه دوم که سال سوم آن هستیم، بیشتر توجهات به نرم‌افزاری با توجه به تأمین بخش قابل‌توجهی از زیرساخت‌ها خواهد بود.

شهردار قم یکی از مؤلفه‌ها را ایجاد شهر هوشمند و ایجاد شهروند هوشمند دانست و گفت: متأسفانه در این راستا میان سنت و مدرنیته مسائل روشن نیست و راهبردی هم وجود ندارد که فعالیت‌ها در آن منجر به قضاوت‌های مناسب از وضعیت شهر می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مؤلفه معماری و شهرسازی نیز از جمله مسائلی است که برای آن راهبرد و مصادیق وجود ندارد، مطرح کرد: حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها باید در این زمینه‌ها ورود کنند و کمک‌ حال شهرداری باشند و در شرایطی این مصادیق در اسناد بالادستی دیده شود که بتوان با همکاری و مشارکت دستگاه اجرایی کرد.

سقائیان‌نژاد خاطرنشان کرد: دبیرخانه‌ای با مشارکت کارگروه‌های راهبری حوزه در شهرداری تشکیل‌ شده است تا بتوان در بخش‌هایی با کمک حوزه علمیه مسائل را اجرایی کرد که هم توسعه و پیشرفت اتفاق بیفتد و هم از تجمل‌گرایی و فرهنگ خاص دوری شود.

وی از تحقق 105 درصدی درآمد شهرداری در سال 1402 خبر داد و گفت: به لطف خداوند هم منابع ذخیره، املاک وجود دارد و هم بدهی‌های شهرداری برطرف شده و با نگاه عدالت‌محوری و توزیع عادلانه خدمات به‌دنبال خدمات‌رسانی به مردم هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما