شناسهٔ خبر: 65844552 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

یک جهان پیگیر بیماری پرنسس ولز

کیت! تو بسیار شجاع هستی!

سحر طلوعی

پس از انتشار پیام ویدئویی پرنسس ولز و اعلام ابتلا به سرطان، انبوهی از پیام‌های محبت‌آمیز و حامیانه شهروندان به سمت کاخ کنزینگتون روان شده است. همچنین خیریه‌های فعال در زمینه سرطان و بیماران سرطانی در واکنش به پیام ویدئویی پرنسس ولز، اقدام او را ستوده‌اند. آنها در پیامی به کیت میدلتون، شجاعت او را تحسین کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

ما هر روز در این استوری تلینگ، به چهار گوشه جهان س می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده‌اند، مرور می‌کنیم. ابتدا، به کاخ کنزینگتون و محل اقامت پرنسس کیت و شاهزاده ویلیام می‌رویم و حواشی این چند وقت اخیر خانواده سلطنتی بریتانیا را بررسی می‌کنیم. سپس در استرالیا، سری به تجمع معترضان می‌زنیم و در آخر نتیجه یک تحقیق را درباره سرطان می‌خوانیم.

کیت! تو بسیار شجاع هستی!

خیریه‌های فعال در زمینه سرطان و بیماران سرطانی در واکنش به پیام ویدئویی پرنسس ولز، اقدام او را ستوده‌اند. آنها در پیامی به کیت میدلتون، شجاعت او را تحسین کرده‌اند. 

کیت میدلتون ۴۲ ساله‌، پرنسس ولز و همسر شاهزاده ویلیام ولیعهد بریتانیا سرانجام به عرصه عمومی بازگشت و در پیامی ویدئویی پرده از ابهامات برداشت؛ ابتلا به سرطان.

پرنسس ولز در ماه ژانویه عمل جراحی شکم را پشت سر گذاشت. کیت پس از جراحی تا همین جمعه گذشته را در بی‌خبری سر کرد. در تمام این مدت انواع و اقسام شایعات درباره او و خانواده سلطنتی شکل گرفت. 

با قهوه مانع از بازگشت سرطان شوید

متخصصان و محققان هلندی و بریتانیایی متوجه شده‌اند نوشیدن قهوه نقش مهمی در عدم بازگشت سرطان روده در افرادی که سابقه ابتلا داشته‌اند، دارد.

آنها می‌گویند افرادی که دو تا چهار فنجان قهوه در روز می‌نوشند، ریسک بازگشت سرطان روده را به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهند. به عبارت دیگر، قهوه یکی از بزرگ‌ترین قاتلان سرطان است.

محققان سرطان روده به همه افرادی که سابقه ابتلا به این نوع بیماری را داشته و آن را شکست داده‌اند، توصیه می‌کنند در طول روز نوشیدن حداقل دو فنجان قهوه را در دستور کار خود قرار دهند.

کاخ کنزینگتون و سیل پیام‌‌های حامیانه برای کیت

پس از انتشار پیام ویدئویی پرنسس ولز و اعلام ابتلا به سرطان، انبوهی از پیام‌های محبت‌آمیز و حامیانه شهروندان به سمت کاخ کنزینگتون روان شده است. 

سخنگوی کنزینگتون در بیانیه‌ای اعلام می‌کند پرنسس کیت و شاهزاده ویلیام ولیعهد بریتانیا از این همه مهر و محبت و حمایت به هیجان آمده‌اند. این پیام‌ها نه‌تنها از طرف شهروندان بریتانیا که از سراسر جهان است.

همچنین در این بیانیه تاکید شده پرنسس کیت روند شیمی‌درمانی برای درمان سرطان را از اواخر فوریه آغاز کرده است. نوع سرطان و علت عمل جراحی شکم کیت در ماه ژانویه در این بیانیه همچنان نامعلوم است.

هشدار FBI به مسافران آلاسکا ایرلاینز در ماه ژانویه

پلیس فدرال آمریکا ادعا می‌کند مسافران هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ ماکس ۹ پرواز روز پنجم ژانویه سال جاری شاید قربانی جنایت شوند! آنها به استناد نامه‌ای این ادعا را مطرح کرده‌اند.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی آلاسکا در ماه ژانویه گذشته دچار سانحه شد و فرود آمد. همه ۱۷۱ مسافر و ۶ خدمه به سلامت به زمین بازگشتند. پس از آن تحقیقات درباره علت بروز آسیب در بدنه هواپیما شروع شد.

پلیس فدرال آمریکا به استناد نقض حقوق قانونی قربانیان و بازماندگان دو حادثه قبلی سقوط بوئینگ در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ ادعا می‌کند حق قانونی مسافران پرواز پنجم ژانویه هم می‌تواند نقض شود و آنها قربانی احتمالی این ماجرا شوند.

استرالیایی‌ها علیه قطع درختان بومی

هزاران شهروند استرالیایی در سیدنی، کانبرا، آدلاید و دیگر شهرها و مناطق این کشور به خیابان‌ها آمده‌اند تا مانع از قطع درختان بومی و نابودی جنگل‌ها شوند.

آنها از دولت خود می‌خواهند بهتر از همیشه از محیط زیست و زیستگاه‌های حیات‌وحش در این کشور حفاظت کند. چندی پیش مجموعه‌ای از درختان در منطقه هوبارت قطع و باعث شکل‌گیری اعتراضات اخیر شده است.

معترضان با پوشیدن لباس‌هایی شبیه به درخت و یا کوالا در تجمعات حاضر شده‌اند تا دولت استرالیا را وادار کنند برای حفاظت از محیط زیست جدی‌تر و قاطع‌تر عمل کند.

نظر شما