شناسهٔ خبر: 65837809 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

فیلم سینمایی مصلحت از نگاه منتقدان

صاحب‌خبر -

فیلم سینمایی مصلحت در زمان اکران در سینماها با دیدگاه‌های مختلفی از سوی منتقدان مواجه شد.

وبسایت فیلیمو در این باره نوشت:

نمی‌شود این مسئله را نادیده گرفت که در برخورد با فیلمی چون مصلحت به هر حال با یک اثر سیاسی مواجه هستیم و به همین دلیل بخشی از واکنش‌ها به فیلم به جهت‌گیری سیاسی و ایدئولوژی آن مربوط می‌شود. اما نکته اینجاست که مصلحت برای مخاطبانی با تفکرات و گرایش‌های سیاسی مختلف هم فیلمی بحث‌برانگیز و درگیرکننده است، چرا که به جای تبلیغ، روی یک گفتمان سیاسی مانور می‌دهد.

فیلم، حداقل تا پرده دوم از داستان، رویکردی تند و تیز را دنبال می‌کند و تا حد زیادی به الگوی یک درام سیاسی افشاگرانه و منتقدانه نزدیک می‌شود، گرچه نهایتا از این فضای ایجاد شده برای بیان حرف مد نظرش استفاده می‌کند که ایده‌ای به روز در صحنه سیاست ایران است: عدالت به مصلحت ارجحیت دارد. فارغ از بحث سیاست و درونمایه، کیفیت قابل قبول در اجرای مصلحت نیز از نظرها دور نمانده و بخشی از موفقیت فیلم را باید مدیون همین تلاش برای رسیدن به یک تجربه سینمایی دانست، نه صرف انتقال پیام و محتوا.

در مجموع به نظر می‌رسد که سازمان اوج در تولیدات سینمایی خود روند رو به رشدی را پیش گرفته؛ چه در طرح مسائل مهم و حساسیت‌برانگیز و چه در پروژه‌هایی که از منظر زبان و بیان سینمایی فرصت بیشتری را برای رفتن به سراغ چالش‌های جذاب در اختیار سینماگران قرار می‌دهد.

انتهای پیام

نظر شما