شناسهٔ خبر: 65827984 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

یکصد و شصت و نهمین روز تجاوزات و جنایات مستمر رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه

چندین شهید و زخمی در بمباران منازل مردم در رفح/ یورش نظامیان صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری/ افزایش آمار شهدای غزه به بیش از 32 هزار نفر

رژیم صهیونیستی همچنان به تجاوزات و جنایات خود علیه مردم مظلوم نوار غزه ادامه می دهد، تجاوزاتی که امروز شنبه وارد یکصد و شصت و نهمین روز خود شده است.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس(قدسنا)، تجاوزات بی وقفه ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار و ویرانی در این منطقه با حمایت آشکار و نامحدود آمریکا و برخی کشورهای غربی و خیانت و همدستی رژیمهای سازشکار عرب وارد یکصد و شصت و نهمین روز پیاپی خود شده است.

 

در آغاز یکصد و شصت و نهمین جنگ، ارتش رژیم صهیونیستی مناطق مختلف نوار غزه را آماج تجاوزات خود قرار داد.

 

این در حالی است که دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه اعلام کرد که نظامیان صهیونیست، در جنایتی هولناک، 100 شهروند را قتل عام کردند و شماری از نیروهای کادر بیمارستان شفاء را اعدام کردند.

 

بامداد امروز جنگنده های رژیم صهیونیستی، منازل مردم در منطقه میراج در شمال رفح در جنوب نوار غزه را بمبارا کردند که به شهید و زخمی شدن شمار دیگری از مردم منجر شد.

 

در کرانه باختری هم، نظامیان رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف یورش بردند، تجاوزاتی که ساعاتی پس از عملیات ضد صهیونیستی صورت گرفت.

 

در سطح سیاسی هم تلاشها برای دستیابی به توافق آتش بس و مبادله اسیران ادامه دارد. این در حالی است که روسیه و چین، قطعنامه جانبدارانه آمریکا در شورای امنیت را به سبب حمایت از رژیم صهیونیستی وتو کردند.

 

افزایش آمار شهدای غزه به بیش از 32 هزار نفر

 

وزارت بهداشت فلسطین در غزه از افزایش آمار شهدای تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به 32 هزار و 70 نفر و آمار مجروحان به 74 هزار و 298 نفر خبر داد.

 

مشاور کاخ سفید: وضعیت انسانی غزه ما را وادار می کند با اسرائیلی ها مقابله کنیم!

 

روزنامه واشنگتن پست به نقل از یک مشاور در کاخ سفید نوشت که وضعیت انسانی در نوار غزه غیر قابل تحمل و لکه ننگی بر وجدان بشریت است.

 

به نوشته این روزنامه، این مسئول آمریکایی گفته است که وضعیت انسانی در غزه، دولت آمریکا را به سمت رویارویی با اسرائیلی ها سوق داده است.
 

این روزنامه همچنین به نقل از یک منبع آگاه نوشت که دستیاران جوبایدن رئیس جمهور آمریکا هشدارها درباره گرسنگی و قطحی قریب الوقوع و گزارشهایی از جان باختن کودکان به سبب سوء تغذیه در نوار غزه دریافت کرده اند که دچار حزن و اندوه شده اند.

 

 

درگیری مسلحانه مقاومت با اشغالگران اسرائیلی در طولکرم

منابع محلی از درگیری شدید مبارزان مقاومت فلسطین با نیروهای اشغالگر اسرائیلی در شهر طولکرم در کرانه باختری خبر دادند.

مبارزان فلسطینی با بمب نیروهای صهیونیستی را در این شهر هدف قرار دادند.

 

نگرانی واشنگتن از زیر سوال رفتن اعتبار رژیم صهیونیستی به خاطر جنگ غزه

بنابر گزارش رادیو ملی آمریکا (NPR)، وزارت خارجه ایالات متحده در یادداشتی هشدار داده است که تل‌آویو با بستن چشم خود بر واقعیتی که در غزه در جریان است، مرتکب اشتباهی استرتژیک شده که می‌تواند در درجه اول اعتبار (رژیم) اسرائیل و در درجه دوم اعتبار واشنگتن به عنوان حامی این رژیم را زیر سوال ببرد.

 

شهادت بیش از 100 نفر در بیمارستان شفا غزه

مدیر دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در غزه جمعه شب اعلام کرد که در جریان حمله نظامیان صهیونیست به بیمارستان شفا غزه، بیش از 100 نفر شهید شدند.

 

 

تحولات کرانه باختری

-نظامیان صهیونیست به اردوگاه عایده در شمال بیت لحم یورش بردند.

 

-اشغالگران صهیونیست همچنین به طولکرم حمله کردند.

 

وضعیت غزه در صدوشصت‌ونهمین روز عملیات طوفان الاقصی

-حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه ادامه دارد.

 

-براساس اعلام منابع فلسطینی، ارتش رژیم صهیونیستی بیش از ۱۰۰ نفر را در بیمارستان الشفا به شهادت رساند؛ اشغالگران تعدادی از کارکنان پزشکی بیمارستان الشفا را به شهادت رساندند.

 

-مدیرکل رسانه‌ای دولت فلسطین در غزه، اعلام کرد: اشغالگران از درمان بیماران در این بیمارستان جلوگیری کرده و سبب مرگ ۴ بیمار شدند؛ وضعیت انسانی در داخل مجتمع پزشکی فاجعه‌بار است.

 

-منابع فلسطینی اعلام کردند بر اثر بمباران یک خانه در شرق رفح در جنوب نوار غزه ۵ کودک فلسطینی به شهات رسیده و شماری هم مجروح شدند.

 

-وزارت خارجه آمریکا مدعی نگرانی درباره تاثیر حملات به غزه به آنچه اعتبار رژیم صهیونیستی خواند، شد؛ وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به این توصیه واشنگتن اعتراض کرد.

 

-یادداشت وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که رژیم صهیونیستی کارزار‌های مشابهی را در رسانه‌های اجتماعی در مصر، اردن و کشور‌های حاشیه خلیج فارس راه‌اندازی می‌کند.

 

-جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید به واشنگتن پست گفت که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا هنوز تصمیمی درباره تضمین رژیم صهیونیستی برای عدم استفاده از تسلیحات آمریکایی علیه غزه نگرفته است.

 

-یکی از مشاوران کاخ سفید اعلام کرد: وضعیت انسانی در غزه غیرقابل تحمل و لکه‌ای بر وجدان بشریت است؛ وضعیت بشردوستانه در غزه ما را به سمت رویارویی مستقیم با اسرائیل سوق داده است؛ دستیاران بایدن از هشدار‌ها درباره قحطی در غزه مضطرب شدند.

 

-شورای امنیت سازمان ملل رای‌گیری درباره قطعنامه آتش‌بس در ماه رمضان را به روز دوشنبه موکول کرد؛ دلیل این تعویق درخواست واشنگتن بوده است.

 

-رادیو اسرائیل ادعا کرد که شورای جنگ رژیم صهیونیستی به هیئت مذاکره‌کننده در دوحه اختیارات بیشتری می‌دهد.

 

-وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیش از یک میلیون فلسطینی در این باریکه به سبب شرایط سخت و ناگوار بهداشتی و معیشتی ناشی از جنگ و حملات جنایت‌کارانه ارتش رژیم صهیونیستی به بیماری‌های عفونی مبتلا شدند.

 

 

یورش تانک‌های اسرائیلی به شمال خان‌یونس

خبرنگار المیادین گزارش داد که تانک‌های ارتش اشغالگر اسرائیلی همزمان با تیراندازی شدید به حومه شهرک القراره در شمال خان یونس نفوذ کردند.

 

تداوم حملات رژیم صهیونیستی به منازل مسکونی غزه / 5 نفر شهید شدند

منابع خبری از بمباران رژیم صهیونیستی در سحرگاه امروز به خانه‌ای در جنوب خان یونس و شهادت 5 نفر در این حمله خبر دادند.   

 

خبرنگار الجزیره گزارش داد که خودروهای زرهی اشغالگر در مناطق شمال غربی استان خان یونس در حال شلیک گلوله‌های سنگین توپ هستند.

 

این شبکه همچنین از درگیری بین نیروهای مقاومت فلسطین با نظامیان صهیونیست نزدیک درمانگاه الرمال در خیابان الوحده در مرکز شهر غزه خبر داد.

 

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مناطقی در شمال و مرکز غزه

شبکه خبری الجزیره از حملات هوایی جدید رژیم صهیونیستی به چندین مناطق در شمال و مرکز نوار غزه خبر داد.


از خسارت‌ها و قربانیان این حملات گزارش بیشتری منتشر نشده است.

 

حمله توپخانه‌ای شدید اسرائیل به جنوب و شمال غزه/ چادرهای آوارگان هدف قرار گرفت

منابع خبری از حمله توپخانه‌ای شدید رژیم صهیونیستی به منطقه المواسی در غرب خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه خبر دادند.

 

گزارش‌های اولیه حاکی است که چندین نفر در این حمله شهید و زخمی شده‌اند.

 

چندین مناطق در شمال نوار غزه نیز هدف حملات توپخانه ای رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

 

خبرگزاری فلسطینی شهاب گزارش داد که چادرهای آوارگان فلسطینی در منطقه البرکه در شهر دیرالبلح در مرکز نوار غزه هدف اشغالگران قرار گرفته که چندین نفر در این حمله زخمی شدند.
 

اسرائیل به هیئت مذاکره کننده در دوحه اختیارات بیشتری داد

الجزیره به نقل از از رادیو رژیم صهیونیستی اعلام کرد کابینه جنگ با اعطای اختیارات بیشتر به هیئت مذاکره کننده این رژیم در دوحه موافقت کرده است.

 

حمله هوایی به بیمارستان اروپایی در شرق خان یونس

منابع خبری از حملات هوایی رژیم صهیونیستی به اطراف بیمارستان اروپایی در شرق شهر خان یونس واقع در جنوب نوار غزه خبر دادند.

 

رای گیری قطعنامه شورای امنیت درباره آتش بس در غزه به دوشنبه موکول شد

منابع دیپلماتیک اعلام کردند، شورای امنیت رای گیری درباره قطعنامه‌ای که خواستار آتش بس در غزه در ماه رمضان شده بود را به روز دوشنبه موکول کرد.

 

خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد که رأی گیری در شورای امنیت درباره پیش نویس قطعنامه آتش بس در غزه تا روز دوشنبه به تعویق افتاد.

 

الجزیره به نقل از منابع دیپلماتیک ورود آمریکا به مذاکرات درباره پیش نویس این قطعنامه را دلیل تعویق رای گیری دانست.

 

 شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره غزه را به رای گذاشت که در نهایت چین و روسیه با وتوی آن، این کشور را در رسیدن به اهداف مدنظر خود از این قطعنامه که در جانبداری از رژیم صهیونیستی قرار داشت، ناکام گذاشتند .

 

یورش نیمه شب اشغالگران به چندین منطقه کرانه باختری

 نظامیان صهیونیستی در ساعات نیمه شب امروز به روستای «ترمسعیا» در شمال شرق رام‌الله، شهر «طولکرم» در شمال کرانه باختری، شهر «یطا» و روستای «بیت عوا» در جنوب الخلیل و اردوگاه «عایده» در شمال «بیت لحم» یورش برده و تعدادی از جوانان فلسطینی را بازداشت کردند.

 

یورش های نیمه شب نظامیان اشغالگر در شرایطی صورت می‌گیرد که آن‌ها با ایجاد رعب و وحشت، ضمن بازداشت جوانان، اقدام به تخریب اموال فلسطینی‌ها و خانه‌هایشان می‌کنند.

 

 

اشغال ۸۰۰ هکتار از اراضی فلسطینی‌ها در کرانه باختری

رژیم صهیونیستی اعلام کرده که ۸۰۰ هکتار از زمین‌های فلسطینی را در کرانه باختری اشغالی تصرف می‌کند.

 

هراس صهیونیست‌ها از موشک‌ها و پهپادهای یمنی

رسانه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» به اظهارنظر «هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در تایید حمله موشکی از یمن و انفجار آن در شهرک ایلات در فلسطین اشغالی اشاره کرده است.

 

تصمیم لبنان برای شکایت از رژیم صهیونیستی

وزارت امور خارجه و مهاجرین لبنان به نمایندگی دائم این کشور در سازمان ملل متحد در نیویورک دستور داد تا شکایتی فوری به شورای امنیت سازمان ملل علیه رژیم صهیونیستی ارائه کند.

 

انصار الله یمن:

حملات آمریکا و انگلیس به یمن مشوقی برای ارتکاب جنایات تل آویو علیه مردم غزه است.

 

جنایت صهیونیست ها در اطراف بیمارستان الشفاء به روایت شاهدان عینی

به گفته شاهدان و منابع محلی در اطراف مجتمع بیمارستانی الشفاء در غزه،نیروهای ارتش صهیونیستی در حمله اخیر خود به این بیمارستان، از روی عمد ده ها منزل مسکونی را تاکنون به آتش کشیده اند.

 

 

 

 

انتهای پیام /ی.ح

 

 

 

نظر شما