شناسهٔ خبر: 65808535 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

ایران – ترکمنستان؛ آمار دو تیم و ترکیب احتمالی

صاحب‌خبر -

شفقنا –  در چارچوب رقابت‌های هفته سوم گروه E مرحله دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در منطقه آسیا، امروز از ساعت ۱۹:۳۰ تیم‌های ایران و ترکمنستان در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف یکدیگر می‌روند.

به گزارش شفقنا ورزشی، تیم ملی ایران در اولین دیدار پس از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا که با حذف تلخ در مرحله نیمه نهایی همراه بود باید در رقابت‌های مرحله دوم مقدماتی جام جهانی به مصاف ترکمنستان برود. هرچند به نظر نمی‌رسد ترکمنستان حریف سرسختی برای تیم ملی ایران باشد، اما این دیدار از جهات دیگر مثل میدان دادن به بازیکنان جوان و مستعد لیگ و ارزیابی آنها در راستای معرفی نسل جدید تیم ملی مهم است

تیم ملی ایران که در گروه E رقابت‌های مرحله دوم مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا با تیم‌های ازبکستان، هنگ کنگ و ترکمنستان هم گروه است در دو دیدار ابتدایی این مرحله به ترتیب برابر هنگ‌کنگ به پیروزی رسید و در تاشکند برابر ازبکستان نتیجه‌ای بهتر از تساوی دو بر دو کسب نکرد تا با چهار امتیاز و به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به ازبکستان در صدر جدول گروه جای بگیرد.

تیم ملی ترکمنستان که در جایگاه بیست و ششم رده بندی تیم‌های آسیایی قرار دارد در جام ملت‌های اخیر حضور نداشت و به نوعی ضعیف‌ترین تیم گروه به شمار می‌رود. هدایت این تیم بر عهده مربی بومی یعنی مرگن اورازوف است و در آخرین دیدار قبل از بازی با ایران در یک دیدار دوستانه به نتیجه‌ای جز تساوی بدون گل برابر قزاقستان دست پیدا نکرد.

ترکمنستان در دو بازی ابتدایی این گروه به ترتیب برابر ازبکستان و هنگ کنگ قرار گرفت که در دیدار اول با نتیجه سه بر یک در خانه نتیجه را به ازبکستان واگذار کرد اما در دیدار دوم توانست یک تساوی دو بر دو از هنگ کنگ در خانه رقیب بگیرد.

قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی برای این دیدار ۳ بازیکن را در اختیار ندارد. شجاع خلیل‌زاده مدافع تیم ملی به دلیل اخراج در آخرین دیدار تیم ملی در جام ملت‌های آسیا برابر قطر، در این دیدار محروم خواهد بود. مصدومیت و سرماخوردگی نیز مانع از حضور علیرضا جهانبخش و مهدی ترابی در این دیدار شده است.

به نظر می‌رسد قلعه‌نویی، تیم ملی فوتبال را با آرایش ۱-۳-۲-۴ برای این دیدار روانه میدان کند و با توجه به اینکه برای صدرنشینی در این گروه نیاز به ۳ امتیاز کامل حتی با تفاضل گل بالا دارد تغییرات کمی در ترکیب ابتدایی داشته باشد.

علیرضا بیرانوند در چارچوب دروازه ایران مسئولیت حفاظت از قفس توری یوزها را دارد. در غیاب شجاع خلیل‌زاده، سامان فلاح در کنار محمدحسین کنعانی‌زادگان زوج خط دفاعی ایران را تشکیل می‌دهند. رامین رضاییان از جناح راست و میلاد محمدی از جناح چپ خط دفاعی ایران را تکمیل می‌کنند.

سامان قدوس در کنار سعید عزت‌اللهی زوج خط میانی تیم ملی را تشکیل می‌دهند، جلوتر از آن‌ها نیز محمد محبی از جناح راست، مهدی قایدی از جناح چپ و مهدی طارمی پشت سر سردار آزمون، ۱۱ بازیکن منتخب تیم ملی برای تقابل با ترکمنستان را تکمیل می‌کنند.

ترکیب احتمالی تیم ملی فوتبال ایران برابر ترکمنستان:

علیرضا بیرانوند، سامان فلاح، محمدحسین کنعانی‌زادگان، رامین رضاییان، مهرداد محمدی، سامان قدوس، سعید عزت‌اللهی، محمد محبی، مهدی قایدی، مهدی طارمی و سردار آزمون

دیدار برگشت ایران و ترکمنستان 7 فروردین ماه در کشور ترکمنستان برگزار می‌شود.

نظر شما