شناسهٔ خبر: 65789090 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رسانه عبری: ۳۵ هزار تن سلاح به اسرائیل منتقل شد

به نوشته یک رسانه عبری زبان اسرائیل از ۷ اکتبر تاکنون بیش از ۳۵ هزارتن سلاح و مهمات به عنوان کمک دریافت کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه یسرائیل هیوم در شماره امروز دوشنبه خود اعلام کرد از 7 اکتبر گذشته تا به امروز بیش از 35 هزار تن سلاح و مهمات در اختیار اسرائیل قرار گرفته است که اکثر آن از مبدا ایالات متحده بوده است.

به نوشته این رسانه عبری زبان، این سالح‌ها با بیش از 300 پرواز و از طریق 50 کشتی به (فلسطین اشغالی) رسیده است.

در ادامه این گزارش تاکید شده است، حجم عمده این تسلیحات از ایالات متحده ارسال شده اما مقادیری هم توسط دیگر کشورهای جهان برای کمک به جنگ اسرائیل علیه غزه در اختیار تل‌آویو قرار داده شده است.

یسرائیل هیوم به نقل از کارشناسان تاکید کرد، این کمک‌های تسلیحاتی و حمایت‌های گسترده آمریکا به ارتش اسرائیل اجازه داده تا با آزادی عمل کاملی طی پنج ماه گذشته در غزه مشغول جنگ باشد و در عین حال آمادگی نظامی خود را در شمال علیه حزب الله حفظ کند.

این رسانه عبری در عین حال به نقل از مسئولین عالی‌رتبه امنیتی رژیم صهیونیستی فاش کرد، تل‌آویو نگران کند شدن روند ارسال کمک‌های تسلیحاتی از سوی ایالات متحده به اسرائیل هستند و بیم آن دارند تنش‌های روز افزون بین واشنگتن و تل‌آویو بر روند این کمک‌های تسلیحاتی تاثیر گذار باشد.

گرچه به اعتراف این مسئولین از ابتدای جنگ تا به امروز آمریکایی‌ها برای اسرائیل سنگ تمام گذاشته و محموله‌های سلاح را بدون هیچ نوع تاخیری در اختیار ارتش اسرائیل قرار داده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما