شناسهٔ خبر: 65775795 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

باید و نبایدهای پزشکی حج سال ۱۴۰۳ چیست؟

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان با اشاره به برخی محدودیت‌های پزشکی حج امسال، گفت: حج سال ۱۴۰۳ محدودیت‌هایی خواهد داشت و در آن همراه زائر مفهومی ندارد و برخی بیماران مثل کسانی که دیالیز می‌کنند، امکان حضور در تمتع آتی را ندارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، قدرت الله چتری پیش از ظهر در دیدار با مسئولان بهداشت و درمان و سلامت کاروان‌های اعزامی حج 1403 که در مجموعه حج و زیارت استان سمنان  برگزار شد، اظهار داشت: در راستای بررسی مصوبات و ابلاغیه‌های هیئت پزشکی سازمان حج و زیارت هنوز پزشکان کاروان‌های اعزامی حج امسال مشخص نشده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: واکسن مننژیت تاکنون مورد لحاظ حج و زیارت بوده و واکسن کرونا برای زائران اعلام نشده و افراد دارای قند بالا شرایط اعزام را نخواهند داشت و کسانی که سکته قلبی دارند نیز امکان اعزام ندارند.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان  افزود: همچنین کسانی که 6 ماه از سکته مغزی آنها گذشته باشد و همچنین افرادی که دیالیز می‌کنند، امکان حضور در تمتع 1403 را نخواهند داشت.

چتری گفت: افراد دارای چاقی مفرط نیز نمی‌توانند امسال به عربستان عزام شوند.

وی افزود: زنان باردار تا یک سال پس از زایمان امکان اعزام ندارند، همچنین افرادی که هرگونه داروی روان‌پزشکی مصرف می‌کنند باید مشاوره روانشناس را داشته باشند.

سرپرست حج و زیارت استان سمنان، گفت: سهمیه حج 1403 استان سمنان تکمیل و فرایندهای ثبت نام حج سال از حدود 20 روز قبل آغاز و مدیران کاروان‌ها مشخص شده است.

چتری خاطرنشان کرد: امسال در حج، رویه قدری با سال‌های قبل متفاوت است، چرا که دولت عربستان در سیاست‌های ترویج توریست خود قدری تغییرات داده است.

وی با بیان اینکه دولت عربستان بر اساس اسناد بالادستی خود بیشتر به دنبال توریست است، بیان کرد: در نتیجه فرایند انعقاد قراردادها برای حج امسال، دو ماه قبل‌تر نسبت به سنوات قبل صورت گرفت.

سرپرست حج و زیارت استان سمنان، اضافه کرد: در شورای‌ عالی حج کشورمان مقرر شد که زائران خانه خدا 140 میلیون تومان پیش پرداخت را در ثبت نام اولیه داشته باشند و مابقی وجوه را زمان اعزام بپردازند و خوشبختانه فرایندها انجام و کاروان‌ها نیز مشخص شده است.

چتری با بیان اینکه امسال هشت کاروان، حجاج استان سمنان را به سرزمین وحی اعزام می‌کنند، خاطرنشان کرد: ظرفیت 925 نفری همه آن‌ها تکمیل شده است.

وی گفت: یکی دیگر از مسائلی که نسبت به قبل تغییر کرده این است که زائران در همان زمان ثبت‌نام، موعد مشخص شده اعزام خود را متوجه می‌شوند.

سرپرست حج و زیارت استان سمنان تصریح کرد: زائران می‌توانند از هم‌اکنون هتل‌های محل اقامت خود در مدینه و مکه را نیز مشاهده و شرایط آن را نیز لحاظ کنند که این به آگاهی بیشتر زائران از شرایط حج و کاروان‌ها کمک می‌کند.

انتهای پیام/361/

نظر شما