شناسهٔ خبر: 65765332 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

نتانیاهو: بدون امکان خروج غیرنظامیان، عملیات در رفح را آغاز نمی‌کنیم

صاحب‌خبر -

شفقنا- بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل امروز یکشنبه گفت که نظامیان اسرائیلی، تنها در صورتی عملیات زمینی در رفح را آغاز می‌کنند که غیرنظامیان بتوانند این شهر را ترک کنند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، النشره نوشت که نتانیاهو در کنفرانس خبری مشترک با «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان در قدس اشغالی گفت: «هدف ما از از بین بردن یگان‌های تروریستی باقیمانده در رفح، همراه با فراهم کردن امکان خروج غیرنظامیان است، این کاری نیست که بخواهیم با حفظ جمعیت حاضر در آن‌جا انجام دهیم».

نتانیاهو ساعاتی پیش نیز در نشست کابینه خود گفته بود که بیشتر جمعیت اسرائیل از کابینه تحت رهبری وی و سیاست های آن از جمله حمله نظامی به شهر «رفح» و «نابودی گردان‌های باقی مانده حماس» حمایت می‌کنند.

چهارشنبه گذشته ارتش اسرائیل اعلام کرد که قصد دارد بخش بزرگی از 1.4 میلیون آواره فلسطینی ساکن شهر رفح در جنوب نوار غزه را قبل از حمله مورد انتظار خود به سمت «جزایر بشردوستانه» در مرکز غزه منتقل کند.

ارتش اسرائیل اما به زمان تخلیه رفح و یا زمان آغاز حمله اشاره‌ای نکرد و در ادامه گفت که اسرائیل می‌خواهد زمان‌بندی از نقطه نظر عملیاتی مناسب باشد و همچنین هماهنگی‌ها با مصر نیز صورت می‌گیرد.

بنیامین نتانیاهو پیش از این گفته بود که حمله به رفح برای دستیابی به هدف اعلام شده اسرائیل برای «نابودی حماس» بسیار مهم است و او ارتش اسرائیل قصد عقب نشینی از این ایده را ندارند.

از سوی دیگر درحالیکه میلیون‌ها نفر از مردم غزه برای فرار از بمباران و حملات بی‌امان اسرائیل در رفح در جنوب این نوار متراکم تجمع کرده‌اند و گفت‌وگوها بر سر آتش بس نیز به سرانجامی نرسیده، دفتر نتانیاهو روز گذشته از تائید طرح حمله به رفح خبر داد و در بیانیه‌ای بدون اشاره به جزئیات یا جدول زمانی اعلام کرد: نتانیاهو طرح‌های اقدام در رفح را تایید کرد و ارتش برای عملیات و تخلیه جمعیت آماده است.

این خبر را در النشره ببینید

نظر شما