شناسهٔ خبر: 65763029 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

پرسپولیس 2-0 پیکان؛ بازی زیبا زیر سایه فرصت‌سوزی‌های متعدد

مهدی فیضی صفت

پرسپولیس برای کاهش یا حداقل حفظ فاصله سه امتیازی با استقلال، نیازمند پیروزی مقابل پیکان است...

صاحب‌خبر -

طرفداری | تیم‌های فوتبال پرسپولیس و پیکان در هفته بیست و یکم لیگ برتر بیست و سوم به مصاف همدیگر رفتند.

سرخ‌پوشان زیر نظر اوسمار ویرا و البته با اضافه شدن بازیکنان باکیفیتی مثل اوستون اورونوف و عبدالکریم حسن، بازی‌های زیبا و جذابی ارائه می‌کنند. پرسپولیس توانست به راحتی پیکان را شکست دهد و حتی برای ساعاتی اختلاف امتیاز با استقلال در صدر جدول را به صفر برساند، اما فرصت‌سوزی‌های متعدد همچنان نبود مهاجم بزرگ و تعیین‌کننده را فریاد می‌زند. رضا عنایتی هم بعد از دو برد دلچسب مقابل سپاهان و ملوان پشت سد پرسپولیس گرفتار شد.

اطلاعات بازی

هفته بیستم لیگ برتر بیست و سوم ایران؛ جام خلیج فارس

بازی: پرسپولیس - پیکان

تاریخ و زمان: یکشنبه 27 اسفند ۱۴۰۲؛ ساعت 18:45

مکان: آزادی - تهران

داوران: کوپال ناظمی | کمک‌ها: علیرضا مرادی، علیرضا ممبنی و شبیر بهروزی | ناظر: مسعود مرادی

ترکیب پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، فرشاد فرجی، حسین کنعانی زادگان، عبدالکریم حسن، دانیال اسماعیلی فر، مسعود ریگی، محمد خدابنده لو، اوستون اورپنوف، مهدی ترابی، امید عالیشاه و عیسی آل کثیر

سرمربی: اوسمار ویرا

ترکیب پیکان:

محمد ناصری، ایمان اکبری، سامان نریمان جهان، غلامرضا ثابت ایمانی، حامد پاکدل، علی قربانی، علی رنجبر، محمد ستاری، محمد آژیر، محمدجواد آزاده و محمدحسین فلاح

سرمربی: رضا عنایتی

کارت زرد: حسین کنعانی زادگان (21) از پرسپولیس

کارت قرمز: -

گل: حسین کنعانی زادگان (38 - پنالتی) و 53 برای پرسپولیس

گزارش بازی

دقیقه 5+90/ نفوذ خوب علی نعتمی و پاس کات بک او با ضربه بغل پای سینا اسدبیگی همراه شد، ولی این توپ هم با فاصله‌ای کم به بیرون رفت.

دقیقه 3+90/ کنعانی زادگان مدافع پرسپولیس فرصت هت تریک داشت. ضربه سر او روی ارسال از نقطه کرنر به شکلی خطرناک از کنار دروازه پیکان به بیرون رفت.

دقیقه 90/ کوپال ناظمی 6 دقیقه وقت اضافه اعلام کرد.

دقیقه 83/ شوت محکم سینا اسدبیگی را ناصری دفع کرد.

دقیقه 77/ انگار قرار نیست اورنوف هم گلزنی کند. او باز هم حرکت خوبی انجام داد و ضربه‌اش را هم زد که ناصری با پا برگرداند.

دقیقه 73/ اوستون اورنوف بعد از یک و دو با عیسی آل کثیر، ضربه بغل پایی زد و توپ را وارد دروازه کرد، اما آفساید اعلام شد.

دقیقه 71/ آل کثیر عملکرد خوبی نداشته و فرصت‌سوزی‌های او نیاز مبرم به مهاجم را بیش از پیش نشان می‌دهد. او با دروازه‌بان تک به تک بود که پاس عرضی گرفت، ولی توپ به زانوی او برخورد کرد و موقعیت مسلم گلزنی از دست رفت.

دقیقه 66/ وحید امیری و سعید صادقی به ترتیب به جای امید عالیشاه و مهدی ترابی وارد زمین شدند. امیری بازوبند کاپیتانی را هم از عالیشاه گرفت و بر بازو بست.

دقیقه 63/ علیرضا بیرانوند یک سوپرواکنش داشت. محمد آژیر از فاصله‌ای نزدیک ضربه خود را زد و «بیرو» با یک دست توپ را بیرون کشید.

دقیقه 56/ اورونوف باز هم از سمت چپ نفوذ کرد. سانتر او بعد از برخورد به مدافعان روی سر آل کثیر فرود آمد، اما مهاجم سرخ‌پوشان ضربه خوبی نزد.

گل دقیقه 53/ حرکت زیبای اورنوف از سمت چپ در تقابل با مدافعان پیکان، در نهایت ترابی را صاحب توپ کرد. او توپ را روی دروازه فرستاد و کنعانی زادگان، این بار با ضربه سر دروازه ناصری را گشود.

دقیقه 3+45/ توپ در محوطه جریمه پرسپولیس، ابتدا به پا و بعد دست ترابی برخورد کرد. مدافعان پیکان به شدت معترض بودند، ولی کوپال ناظمی اعتقادی به خطای پنالتی نداشت.

دقیقه 45/ پاس عمقی بلند و زیبای ترابی به آل کثیر رسید. او می‌توانست با یک پاس عرضی اورنوف را در موقعیت بهتری قرار دهد، اما خودش چرخید و ضربه‌اش را زد که خوب نبود.

گل دقیقه 39/ ابتدا به نظر می رسید آل کثیر قصد دارد پنالتی را بزند، ولی کنعانی زادگان پشت توپ قرار گرفت و ضربه زمینی خود را به سمت راست دروازه بان پیکان زد.

دقیقه 37/ مسعود ریگی در محوطه جریمه پیکان سرنگون شد و داور به نشانه پنالتی در سوت خود دمید.

دقیقه 24/ عبدالکریم حسن مدافع چپ پرسپولیس، شوت خوبی با پای راست زد که ناصری به کرنر فرستاد.

دقیقه 23/ محمدحسین فلاح روی پاس عرضی سامان نریمان جهان صاحب توپ شد. او توپ را از مدافع پرسپولیس رد کرد، اما شوت بدی زد.

دقیقه 19/ امید عالیشاه توپ را پشت محوطه جریمه برای محمد خدابنده لو کاشت، اما توپ روی پای او جفت و جور نشد و ضربه آرام این بازیکن را ناصری به راحتی جمع کرد.

دقیقه 16/ پرسپولیس زیبا و جذاب بازی می‌کند، اما در خلق موقعیت، توفیق چندانی ندارد. سرخ‌پوشان فشار زیادی روی دروازه پیکان آورده‌اند، ولی فایده‌ای نداشته است.

دقیقه 6/ ضربه سر عیسی آل کثیر می‌توانست خطرساز باشد، اما در آغوش محمد ناصری قرار گرفت. البته پرچم کمک داور به نشانه آفساید بالا رفت.

حاشیه بازی

  • سروش رفیعی به دلیل محرومیت در این بازی غایب است.
  • ابراهیم صالحی و فرشید اسماعیلی، بازیکن سابق استقلال، مصدوم هستند و نمی‌توانند پیکان را همراهی کنند.

فرم بازی

نظر شما