شناسهٔ خبر: 65762031 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

نتانیاهو: شکست اسرائیل در جنگ غزه، شکست آمریکا نیز خواهد بود

صاحب‌خبر -

شفقنا- نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن هشدار نسبت به برگزاری انتخابات زودهنگام در سرزمین های اشغالی پیش از پایان جنگ علیه غزه، تاکید کرد که شکست این رژیم در جنگ به معنای شکست آمریکا نیز خواهد بود.

گزارش شفقنا، شبکه خبری «الجزیره» قطر عصر امروز (یک شنبه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی سخنانی مدعی شده که «خواسته های عجیب» جنبش مقاومت اسلامی (حماس)، دستیابی به توافق برای مبادله افراد تحت اسارت گروه های مقاومت در نوار غزه با اسرای فلسطینی در زندان های این رژیم را دشوار می سازد.

نتانیاهو ضمن تاکید بر این که به تلاش خود در راستای آزادی افراد تحت اسارت گروه های مقاومت فلسطینی ادامه خواهند داد، ادعا کرد: تنها چیزی که حماس را به تحویل گروگان های خود وادار می کند، فشار نظامی است که ما آن را انجام می دهیم و بدان ادامه خواهیم داد.

بنا بر ادعای نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بیشتر اتباع این رژیم از کابینه تحت رهبری وی و سیاست های آن از جمله حمله نظامی به شهر «رفح» در جنوب نوار غزه و نزدیکی مرز مشترک با مصر و «نابودی گردان های باقی مانده حماس» پشتیبانی می کنند.

نتانیاهو همچنین سخنان اخیر «چاک شومر»، رهبر اکثریت دمکرات در مجلس سنای آمریکا مبنی بر لزوم برگزاری انتخابات زودهنگام در سرزمین های اشغالی را تلاشی نامناسب و غیر قابل قبول برای تغییر رهبری منتخب «در یک کشور دمکراتیک» توصیف کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن تاکید بر این که در صورت برگزاری انتخابات زودهنگام پیش از پایان جنگ غزه، این رژیم شش ماه فلج خواهد شد و این به معنای شکست در جنگ است، افزود: شکست اسرائیل در جنگ، شکستی برای آمریکا نیز خواهد بود

این در حالی است که نتانیاهو طی سخنانی در آغاز جلسه هفتگی کابینه خود و در واکنش غیر مستقیم به اظهارات اخیر شومر و «جو بایدن»، رئیس جمهوری آمریکا، از کسانی که آنها را دوستان رژیم صهیونیستی در جامعه بین المللی خواند، به شدت انتقاد کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن تاکید بر مخالفت خود با فشارهای در راستای برگزاری انتخابات زودهنگام در سرزمین های اشغالی و توقف جنگ علیه غزه، عنوان کرد: به دوستان خود در جامعه بین المللی می گویم که آیا حافظه شما کوتاه است؟

نتانیاهو در ادامه سخنان خود خطاب به دوستان رژیم صهیونیستی در جامعه بین المللی اظهار داشت: آیا هفتم اکتبر را به سرعت فراموش کردید؟ آیا وجدان اخلاقی خود را به سرعت از دست دادید؟ به جای اعمال فشار بر اسرائیل، به حماس فشار بیاورید.

وی ضمن تاکید بر این که تسلیم فشارهای بین المللی برای توقف جنگ غزه از طریق اعمال فشار در راستای برگزاری انتخابات زودهنگام نخواهد شد، افزود: اگر جنگ را اکنون و پیش از دستیابی به اهداف خود متوقف کنیم، این بدان معنی است که اسرائیل جنگ را باخته و ما اجازه چنین کاری را نخواهیم داد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن تاکید دوباره بر آمادگی حمله نظامی به شهر رفح، عنوان کرد که فشارهای بین المللی مانع از انجام این حمله نخواهد شد که بنا بر ادعای وی، تنها چند هفته طول به خواهد انجامید.

شایان ذکر است که با وجود گذشت یک هفته از آغاز ماه مبارک رمضان، رژیم صهیونیستی که برای نخستین بار از زمان برپایی آن در سال 1948 میلادی، در دیوان کیفری بین المللی (ICC) به اتهام ارتکاب جنایت های نسل کشی علیه فلسطینیان در جریان تجاوز نظامی خود به نوار غزه محاکمه می شود، همچنان برای صد و شصت و سومین روز به این جنگ مرگبار و ویرانگر ادامه می دهد که بنا بر آمار رسمی وزارت بهداشت دولت وابسته به جنبش حماس، تا به امروز دست کم 31 هزار و 645 شهید و 73 هزار و 676 زخمی بر جای گذاشته در حالی که بیشتر قربانیان کودکان و زنان هستند.

خبر اصلی را در الجزیره ببینید

نظر شما