شناسهٔ خبر: 65761153 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

آخرین وضعیت واگذاری سرخابی ها/ استقلال نه، پتروشیمی را بفرستید سمت صنعت نفت!

در شرایطی به پایان سال و همچنین موعد تعیین تکلیف مالکیت سرخابی ها نزدیک شدیم که هنوز وضعیت دو باشگاه مشخص نیست.

صاحب‌خبر -
آخرین وضعیت واگذاری سرخابی ها/ استقلال نه، پتروشیمی را بفرستید سمت صنعت نفت!
کد خبر: 654894
|
۱۴۰۲/۱۲/۲۷ ۱۳:۵۵:۴۸

صبح شنبه با حضور وزیر ورزش و جوانان، سومین جلسه بررسی روند اخذ حرفه‌ای باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برگزار و موضوعات باقی مانده برای کسب این مجوزها بررسی و پیگیری شد، اما درحالی که خروجی خاصی از این جلسه بیرون نیامد مقرر شد که 6 فروردین، تنها سه روز تا پایان مهلت تعیین تکلیف مالکیت سرخابی‌ها جلسه بعدی برگزار شود. 

به گزارش روزنامه اعتماد، پیش از این و در حالی که به نظر می‌رسید تامین اجتماعی مالک پرسپولیس می‌شود و پتروشیمی خلیج‌فارس مالک استقلال، در لحظه آخر اعلام شد این ماجرا منتفی است و دو  تیم پرسپولیس و استقلال به دو بانک خصوصی واگذار می‌شوند. 

در گزارش قبلی پیرامون این مساله نوشتیم که منتفی شدن واگذاری پرسپولیس به تامین اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی اتفاق خوبی است، چراکه پرسپولیس زیان‌ده است و صندوق‌های بازنشستگی باید در بیزینس‌هایی ورود کنند که برای آنها درآمدزا باشد، ولی این نقد را وارد دانستیم که چرا با وجود تاکیدات رسانه‌ها و کارشناسان رسیدن به این نقطه این‌قدر طول کشید. 

در مورد استقلال هم همین‌طور. جا دارد یک بار دیگر تاکید کنیم حالا که بحث تیم‌داری پتروشیمی خلیج‌فارس مطرح شد بهترین موقع است که باشگاه‌های صنعت نفت آبادان و نفت مسجد سلیمان از وضعیت فعلی خارج شوند. 

در دولت روحانی وزارت نفت اعلام کرد دیگر تیم‌داری نخواهد کرد و از همان زمان تیم‌های نفتی رو به افول نهادند. حالا که مشخص شده این نهاد دوباره برای ورود به فوتبال آماده‌ است چرا در گرفتن سهام باشگاه‌های نفتی جنوب دست دست می‌کند؟ باتوجه به اینکه استقلال خواهان زیادی دارد و درنهایت هم بدون مالک نمی‌ماند، یعنی هستند بنگاه‌هایی که برای دراختیار گرفتن استقلال ورود کنند این بهترین موقعیت است که پتروشیمی خلیج‌فارس یا سایر نهادهای نفتی به داد تیم‌های صنعت نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان برسند و از این دو باشگاه خوب و مردمی دو تیم مدعی حتی در سطح آسیا بسازند.

منطقه جنوب ایران به دلیل وجود استعدادهای سرشار، مردم علاقه‌مند به فوتبال و منابع طبیعی پتانسیل خوبی برای این اقدامات دارد، اما در مورد استقلال و پرسپولیس روز به روز نگرانی‌ها در حال افزایش است.

اینکه تکلیف دو تیم چه خواهد شد و آیا آنها امسال هم برای حضور در آسیا با مشکل روبه‌رو می‌شوند؟ آیا واقعا کمتر از دو هفته دیگر که بیشتر آن هم تعطیل است کافی است تا واگذاری سرخابی‌ها انجام بگیرد؟ آنچه از تجارت و فوتبال فهمیده‌ایم این است که فرآیند انتقال حتی بخش کوچکی از یک باشگاه فوتبال به فردی دیگر آن‌قدر پیچ و خم قانونی و فنی دارد که ممکن است چند ماه طول بکشد. حال چطور قرار است سرخابی‌ها در این مدت کم واگذار شوند؟‌الله اعلم! باید منتظر بمانیم تا 6 فروردین که دوستان دوباره دور هم جمع می‌شوند. 

 

نظر شما