شناسهٔ خبر: 65745477 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

زیستن در شرایط اضطرار

سونیتا سراب‌پور

فن‌زی نه اولین رسانه فعال در حوزه فناوری اطلاعات و اکوسیستم استارتاپی است و نه آخرین آن، اما می‌خواهد اولین رسانه‌ای باشد که بین اکوسیستم فناوری اطلاعات و جامعه و اقتصاد وصلت ایجاد می‌کند. فن‌زی در تلاش است تا چالش‌های سیاست‌گذاری، مدیریت و توسعه کسب‌و‌کارهای مختلف این بازار را شناسایی و در گام بعد با هم‌یاری نه‌فقط نخبگان فعال در این صنعت که با کمک‌گرفتن از جامعه‌شناسان، پژوهشگران و اقتصاد‌دانان، به شکلی حرفه‌ای راه‌حلی برای این مشکلات پیدا کند.

صاحب‌خبر -

فن‌زی نه اولین رسانه فعال در حوزه فناوری اطلاعات و اکوسیستم استارتاپی است و نه آخرین آن، اما می‌خواهد اولین رسانه‌ای باشد که بین اکوسیستم فناوری اطلاعات و جامعه و اقتصاد وصلت ایجاد کند. فن‌زی در تلاش است تا چالش‌های سیاست‌گذاری، مدیریت و توسعه کسب‌و‌کارهای مختلف این بازار را شناسایی و در گام بعد با هم‌یاری نه‌فقط نخبگان فعال در این صنعت که با کمک‌گرفتن از جامعه‌شناسان، پژوهشگران و اقتصاد‌دانان، به شکلی حرفه‌ای راه‌حلی برای این مشکلات پیدا کند.

فن‌زی از دل «شبکه شرق» بیرون آمده و فرصتی دارد تا با دارایی‌های این شبکه در دل جامعه‌ای که این روزها بیشتر از همه اخبار سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... را دنبال می‌کند از تازه‌های دنیای تکنولوژی و تغییراتی که کسب‌وکارهای فعال در این فضا ایجاد می‌کند، بگوید و این بخش از جامعه را بیشتر از همیشه با این بازار درگیر کند.

فن‌زی قرار بود فقط یک هفته‌نامه باشد، اما در شرایطی که این روزها دنیای همه در گوشی‌های هوشمند خلاصه می‌شود، شاید انجام رسالت فن‌زی با یک نسخه چاپی کار آسانی نباشد. بر همین اساس فن‌زی کار خود را از فضای مجازی شروع کرد. فن‌زی قرار نیست تنها بازگوکننده اخبار و اتفاق‌های اکوسیستم فناوری اطلاعات ایران با همه زیروبم‌هایش باشد؛ فن‌زی جایی است که در آن با پرونده‌های اختصاصی، تحلیل رخدادهای مهم هر هفته را می‌خوانید و در کنار آن در بخش تصویری به نام «کافه‌فن‌زی» با مدیران و صاحبان کسب‌وکاری گفت‌وگو می‌کنیم که از چالش‌ها و خواسته‌هایشان از سیاست‌گذاران می‌گویند. یکی دیگر از بخش‌های فن‌زی، برنامه ۸۸ ثانیه‌ است که سعی می‌کند هر روز در ویدئوهای کوتاه «چطور» و «چگونه»ها را در دنیای در حال تغییر تکنولوژی به کاربران آموزش دهد.

همچنین هر آخر هفته در بخش «فن‌ویک» سعی می‌کنیم با معرفی کتاب، پادکست، اپلیکشن، فیلم و... کمی خوانندگان را از فضای جدی فناوری اطلاعات به فضای سرگرمی بکشانیم. از سوی دیگر استارتاپ‌ها نیز در بخش «فن‌بیز» این فرصت را دارند تا کسب‌وکارشان را با روایتی متفاوت به مردم معرفی کنند. با دنبال‌کردن «فن‌زی» در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید در لحظه در جریان روایت‌های به‌روز و موثق دنیای فناوری اطلاعات باشید. فن‌زی به معنی زیست‌فناوری است.

 

نظر شما