شناسهٔ خبر: 65744423 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

کمیسیون انتخابات روسیه: میزان مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری از 50 درصد فراتر رفت

صاحب‌خبر -

شفقنا- کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه از مشارکت بیش از نیمی از افراد واجد شرایط رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری این کشور تا عصر امروز به وقت محلی خبر می دهد.

به گزارش شفقنا، بخش عربی خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه عصر امروز (شنبه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که کمیسیون مرکزی انتخابات این کشور با صدور بیانیه کوتاهی، اعلام کرد که میزان مشارکت افراد واجد شرایط رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری در سراسر کشور تا ساعت 16:13 به وقت مسکو (16:43 به وقت تهران) به 50.01 درصد رسیده است.

در همین حال، «ایگور لیاپونوف»، رئیس گروه امنیتی «سولار»، وابسته به شرکت مخابراتی «روس‌تلکام» روسیه نیز امروز در اظهار نظری مطبوعاتی تایید کرد که دیروز (جمعه) به عنوان نخستین روز رای گیری در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، بیش از 90 هزار حمله سایبری به پلتفرم و درگاه های انتخاباتی انجام شده است.

بنا بر گزارش وبسایت خبری «ارم نیوز» امارات به نقل از خبرگزاری فرانسه (فرانس پرس)، لیاپونوف در این رابطه همچنین اظهار داشت: هنگامی که درباره چنین سطح بی سابقه ای از حملات سایبری صحبت می کنیم، باید درک کنیم که غرب جمعی علیه ما می جنگد و شاهد حملاتی از اوکراین و از آدرس هایی در اروپای غربی و آمریکای شمالی هستیم.

این مقام روس‌تلکام به عنوان بزرگ ترین ارائه دهنده خدمات دیجیتال در روسیه در ادامه تصریح کرد: یک حمله بی سابقه دیروز در ساعت 12:47 به وقت مسکو انجام شد، جایی که حمله سایبری بزرگی به پلتفرم رای گیری الکترونیکی صورت گرفت و در اوج خود به بیش از 2.5 میلیون کلیک در ثانیه رسید. البته که چنین باری باعث تاخیر در درگاه شد.

یادآور می شود که شورای فدراسیون روسیه 17 مارس 2024 میلادی (27 اسفند 1402) را به عنوان تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تعیین کرد سپس کمیسیون مرکزی انتخابات تصمیم گرفت که رای گیری طی روزهای 15 تا 17 مارس انجام شود تا این نخستین انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ این کشور باشد که سه روز طول می انجامد.

این در حالی است که در انتخابات ریاست جمهوری در جریان در روسیه، چهار نامزد برای تصدی این منصب در شش سال پیش رو با یکدیگر رقابت می کنند که شاخص ترین آنها «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور کنونی به عنوان نامزد مستقل است و سه نامزد دیگر نیز «لئونید اسلوتسکی»، نامزد حزب لیبرال دمکرات، «ولادیسلاو داوانکوف»، نامزد حزب مردم جدید و «نیکولای خاریتونوف»، نامزد حزب کمونیست به عنوان احزاب دارای نماینده در پارلمان این کشور هستند.

در حالی که شمار افراد واجد شرایط رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری روسیه بیش از 112 میلیون نفر در داخل کشور و نزدیک به دو میلیون نفر در خارج از کشور است، پوتین در یک سخنرانی ویژه برای مردم، از همه شهروندان درخواست کرد تا در انتخابات کنونی شرکت کنند و خاطر نشان ساخت که سرنوشت این کشور را تنها شهروندان آن تعیین می کنند.

خبر اصلی را در اسپوتنیک و ارم‌نیوز ببینید

نظر شما