شناسهٔ خبر: 65741757 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

طی هفته گذشته رقم خورد

رشد حجم معاملات بورس کالا

در معاملات هفته گذشته بازار فیزیکی بورس کالای ایران ۴ میلیون و ۱۷۵ هزار و ۶۱۵ تن انواع محصول به ارزش ۴۳ هزار میلیارد تومان دادوستد شد که نسبت به هفته گذشته رشد ۳۰.۳ درصدی را در حجم معاملات تجربه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، تالار محصولات صنعتی و معدنی شاهد معامله ۳ میلیون و ۱۶۶ هزار و ۴۴۵ تن انواع کالا به ارزش ۲۶.۲ هزار میلیارد تومان در هفته گذشته بود.

در این تالار یک میلیون و ۵۰۷ هزار و ۲۸۸ تن سیمان، ۸۷۲ هزار و ۵۰۰ تن سنگ آهن، ۶۰۲ هزار و ۸۴۲ تن فولاد، ۱۶۶ هزار و ۵۰۰ تن آهن اسفنجی، ۷ هزار و ۹۴۵ تن آلومینیوم، ۷ هزار و ۳۸۰ تن مس، یک هزار و ۵۱۰ تن روی، ۴۵۰ تن کنسانتره مولیبدن و ۳۰ تن کنسانتره فلزات گران بها معامله شد.

از طرفی در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی ۹۱۸ هزار و ۳۱۱ تن انواع کالا و محصول به ارزش ۱۵.۸ هزار میلیارد تومان به فروش رسید.

در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی ۳۵۲ هزار و ۶۸۵ تن قیر، ۲۸۹ هزار تن وکیوم باتوم، ۱۰۹ هزار و ۸۰۵ تن مواد پلیمری، ۱۰۷ هزار تن لوب کات، ۴۰ هزار و ۹۷۰ تن مواد شیمیایی، ۱۴ هزار و ۳۲۵ تن گوگرد، ۳ هزار و ۴۷۶ تن روغن و یک هزار و ۵۰ تن گازها و خوراک ها معامله شد.

در تالار کشاورزی نیز یک تن زعفران به ارزش ۸۵ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت.

بازار فرعی نیز شاهد معامله ۵ هزار و ۸۵۸ تن انواع کالا و محصول به ارزش ۱۶۲ میلیارد تومان بود.

نظر شما