شناسهٔ خبر: 65718270 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

هشدار سناتور آمریکایی به نتانیاهو: اسرائیل دوام نخواهد آورد

یک نماینده ارشد مجلس سنای آمریکا با انتقاد تند از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل به او درباره احتمال نابودی این رژیم هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، چاک شومر، رهبر اکثریت در مجلس سنای آمریکا روز پنجشنبه در انتقاداتی تند از بنیامین نتانیاهو درباره کاهش تاریخی حمایت از اسرائیل و احتمال نابودی این رژیم هشدار داد.

شومر که بلندپایه‌ترین مقام یهودی در آمریکا است گفت: «به عنوان فردی که در طول حیاتم همواره از اسرائیل حمایت کرده‌ام برای من روشن شده که کابینه ائتلافی نتانیاهو بعد از 7 اکتبر دیگر تناسبی با نیازهای اسرائیل ندارد.»

اشاره شومر به عملیات جنبش مقاومت فلسطین، حماس در روز 7 اکتبر است که در جریان آن صدها اسرائیلی کشته شدند و یک شکست امنیتی-اطلاعاتی تاریخی را به رژیم اسرائیل تحمیل کردند.

این قانونگذار ارشد کنگره آمریکا در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: «از آن زمان به بعد، جهان کاملاً تغییر کرده است اما مردم اسرائیل در حال حاضر توسط یک دیدگاه حاکمیتی که در گذشته گیر کرده است، خفه شده اند.»

 

وی اضافه کرد: «با گذشت پنج ماه از این درگیری، واضح است که اسرائیلی ها باید وضعیت را بررسی کنند و بپرسند: آیا نباید مسیر خود را تغییر دهیم؟ در این برهه حساس که بسیاری از اسرائیلی‌ها اعتماد خود را به چشم‌اندازها و جهت‌گیری‌های دولتشان از دست داده‌اند من معتقدم که انتخابات جدید تنها راهی است که می‌تواند فرآیند تصمیم‌گیری سالم و شفاف در مورد آینده اسرائیل را امکان‌پذیر کند.»

چاک شومر از حمایت‌ها از مردم فلسطین در آمریکا نیز انتقاد کرد و گفت: «7 اکتبر و پاسخ‌های شرم‌آور به برخی حمایت‌ها از آن حمله تروریستی در آمریکا و در سراسر جهان باعث تحریک عمیق‌ترین نگرانی‌های مردم یهود شده مبنی بر اینکه نابودی ما یکی از گزینه‌های احتمالی است.»

وی در ادامه با انتقاد از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو و حضور سیاستمداران راست افراطی در کابینه او درباره احتمال نابودی اسرائیل در صورت ادامه این رویه‌ها هشدار داد. او تصریح کرد: «این سیاست موجب شده حمایت‌های عمومی از اسرائیل به پایین‌ترین سطوح در طول تاریخ تنزل پیدا کند....چنانچه اسرائیل به دولت مطرود تبدیل شود دوام نخواهد آورد.»

انتهای پیام/

نظر شما