شناسهٔ خبر: 65714344 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

دیپلمات ایرانی: تحریم‌های یکجانبه به وخامت بحران‌های بشردوستانه در جهان منجر شد

سفیر ایران در ژنو گفت تحریم‌های یکجانبه به وخیم‌تر شدن بحران‌های بشردوستانه در سرتاسر جهان منجر شده است.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش ایسنا، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در ژنو در نشستی تحت عنوان «تأثیر اقدامات قهرآمیز یکجانبه بر ارسال کمک‌های بشردوستانه و عملکرد بازیگران بشردوستانه» اظهار کرد: «غیرقانونی‌بودن تحریم‌های یکجانبه امروز کاملا به اثبات رسیده و روشن شده است که آثار مخرب این تحریم‌ها به وخیم‌ترشدن بحران‌های بشردوستانه و نقض حقوق اساسی بشر شده‌اند».

«علی بحرینی» همچنین ضمن تأکید بر غیر اثر بخش بودن استثنائات بشردوستانه بر تحریم‌ها افزود: «نباید تصور کنیم که چنین استثنائاتی، ماهیت غیرانسانی و غیرقانونی تحریم‌ها را از بین می‌برد».  

«النا دوهان» گزارشگر ویژه آثار منفی اقدامات قهرآمیز یکجانبه بر حقوق‌بشر نیز در این نشست به صراحت اظهار کرد: «وضع تحریم‌های یکجانبه می‌تواند به نقض اصول بنیادین حقوق‌بشر منجر شود».

او در این نشست همچنین به راه‌اندازی سازوکاری برای پایش آثار تحریم‌ها اشاره و از کشورهای عضو و سایر بازیگران درخواست کرد این سازوکار را حمایت کنند.

در این نشست نمایندگان کشورهای عضو سازمان ملل از جمله سوریه، روسیه، کوبا، بلاروس و ونزوئلا به همراه نمایندگان نهادهای بین‌المللی فعال در امور بشردوستانه و حقوق‌بشر از دیدگاه خود آثار منفی تحریم‌های یکجانبه بر فضای بشردوستانه و بر عمکلرد بازیگران این حوزه را تشریح کردند.

نظر شما