شناسهٔ خبر: 65706238 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

سید حسن نصرالله: هر چه شود در کنار حماس خواهیم ماند/ سرباز گیری از میان یهودیان افراطی معضل ارتش اسرائیل را نشان می دهد/ دشمن جنگ را باخته است حتی اگر به رفح برود

صاحب‌خبر -

شفقنا- دبیرکل حزب الله لبنان گفت:آنچه در غزه در حال رخ دادن است، درس عبرتی برای همه جهانیان است و سرباز گیری از میان یهودیان افراطی معضل ارتش اسرائیل را نشان می دهد.

به گزارش شفقنا، سید حسن نصرالله افزود: پس از شش ماه، نتانیاهو نتوانسته است تصویری از پیروزی بین تمام اهداف اعلام شده ارائه کند. آمریکایی ها و اروپایی ها به اسرائیلی ها می گویند که نمی توانید مقاومت را در غزه از بین ببرید.

دبیرکل حزب الله لبنان که شامگاه امروز(چهارشنبه) در یک تجمع رمضانی در مجتمع حضرت زینب سلام الله علیها در ضاحیه جنوبی بیروت سخن می گفت، تصریح کرد: جبهه های پشتیبانی از غزه در این ماه مبارک هم با قدرت حی و حاضر خواهند بود. پشتیبانی از غزه تنها با نبردو مال نیست بلکه با دعا بویژه در این روزها نیز هست که شاهد کشتارهای دشمن در حق مردم غزه در سایه سکوت جهانیان هستیم.

وی با اشاره به اینکه اقبال جوانان به جهاد در واقع یک فرهنگ ایمانی و قرآنی است و ما آن را در عشق آنها به شهادت و وصیت های آنها که منتشر می شود، می بینیم، بیان کرد: هنگامی که شهید به سرای آخرت می رود خداوند را با خوشالی ملاقات می کند زیرا شهادت منبع سعادت است.

دلیل صبر نیروهای مقاومت و مردم، فرهنگ قرآن است

نصراالله با بیان اینکه یکی از مصیبت هایی که امت ما با آن مواجه است، استقرار شیاطین بزرگ  این رژیم غاصب در فلسطین اشغالی است و در این آزمون مسئولیت ما ایستادگی در برابر این رژیم است، گفت: این صبری که از مجاهدین و مردم می بینیم، جهان را شگفت زده کرده و باعث شده است از دلیل این صبر بپرسند وما به آنها می گوییم که دلیل این صبر فرهنگ قرآن است.

وی افزود: ما باید صبور باشیم زیرا این آزمون عواقبی در قالب کمبود مالی و جانی دارد. نبرد طوفان الاقصی دستاوردهای عظیم و استراتژیکی کسب کرده است که به ریشه این رژیم و آینده آن در منطقه ضربه وارد می کند.

نصرالله بیان کرد: نتانیاهو می گوید اگر وارد رفح نشود، جنگ را خواهد باخت و من به او می گویم که حتی اگر به رفح هم بروی، جنگ را خواهی باخت.اگر چشم دوخته اید که مردم غزه پرچم های سفید را برایتان به اهتزاز درآوردند، آنها قبلا این پرچم ها را بالا برده بودند و علی رغم کشتارها و گرسنگی، مردم غزه همچنان مقاومت را درآغوش می گیرند.

نشانه شکست دشمن، گفتگوی حماس از موضع قدرت است

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه یکی از نشانه های شکست دشمن این است که حماس همچنان به نمایندگی از مقاومت فلسطین گفتگو می کند و این گفتگو از موضع ضعف نیست بلکه برای دشمن شرط می گذارد، ابراز کرد: مقاومت فلسطین، تواقف تجاوز علیه غزه را می خواهد و این یک موضوع عقلانی، انسانی و شرعی است. موضع مقاومت هنگامی که روی توقف تجاوزگری اصرار می کند، موضع بشردوستانه و  صد درصد اخلاقی است و باید همگی در کنارشان باشیم. مسئله در اینجا راحتی چند روز برای موافقت با آتش بس نیست بلکه مسئله توقف کشتارها است. جبهه پشتیبان ما در کنار مقاومت فلسطین و فرماندهی حماس است. شرط و شروط آنها برحق است و با هر تبعاتی پشتییبان آنها خواهیم ماند.

بایدن فقط ارسال مهمات را متوقف کند، جنگ خودش متوقف می شود

دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: چه کسی باور می کند که بایدن نمی تواند جنگ علیه غزه را متوقف کند. او فقط ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کند، جنگ متوقف می شود. بایدن می خواهد با پرتاب مواد غذایی به غزه، جهانیان را فریب دهد اما این نشان می دهد که دولت کنونی آمریکا کودن است زیرا می تواند مخالفان خود را در داخل آمریکا فریب دهد. در یمن، تجاوزگری های آمریکا و انگلیس نتوانسته است مجاهدان یمنی را از هدف قرار دادن کشتی های اسرائیلی باز دارند. در هفته های اخیر، به دلیل تشدید عملیات مقاومت، خشم دشمن و خشم شهرک نشینان علیه جبهه لبنان افزایش یافته است. امام صدر در یکی از سخنرانی هایش در سال ۱۹۷۵ میلادی، رخدادهایی که برای مردم فلسطین رخ می دهد را عاشورا توصیف می کند. او با این سخن می خواهد به کسانی پاسخ دهد که می گویند ما را چه به فلسطین و مردم آن؟ او بر آمادگی اش برای مردم به خاطر قدس تاکید می کند.

نصرالله تصریح کرد: جناح های شناخته شده ای در لبنان می گویند که عملیات مقاومت کمکی به غزه نکرده است در حالی که انچه گفته می شود، گمراه کردن و تلاش برای فریب است. کاش این جناح ها سخنان مقامات اسرائیلی درباره جبهه شمالی بویژه در طول این نبرد را می شنیدند. همه اسرائیل می داند که تلفات بشری و مالی آنها به شدت بایکوت می شود.

سید حسن نصراالله تاکید کرد: وزیر جنگ و رئیس ستاد ارتش اسرائیل در دو مناسبت مختلف گفتند: «سربازان ما در جبهه غزه و جبهه شمالی در حال جنگ هستند و بهای سنگینی می پردازند.»

سرباز گیری از میان یهودیان افراطی معضل نیرو در ارتش اسرائیل را نشان می دهد

سید حسن نصرالله ادامه داد: آمار کشته شدگان صهیونیست ها بسیار بیشتر از آن چیزی است که ارتش اسرائیل اعلام می کند. سرباز گیری از بین حریدیم که معتقدند وظیفه آنها فقط مطالعه تورات است، ثابت می کند که دشمن در تعداد سرباز و افسران مشکل دارد.

وی ادامه داد: از ترس عملیات نفوذ، یکصد هزار سرباز در جبهه شمالی ما و در امتداد مرزها و پشت آن وجود دارند و دشمن نمی تواند در جبهه های دیگر از آنها استفاده کند.غزه در حال مقاومت است و جبهه جنوب نیز باز است و عراق نیز همینطور و ایران و سوریه نیز تحت فشارهای زیادی هستند و در اینجا پیروزی از آن کسی است که صبر کند در حالی که نشانه هایی خستگی بر رخسار دشمن آشکار شده است. وظیفه و مسئولیت همه ما مقاومت و پایداری است و محور مقاومت در موضع قدرت است در حالی که دشمن در موضع ضعف قرار دارد. بایدن می ترسد که به خاطر موضعش در قبال غزه، در انتخابات ریاست جمهوری شکست بخورد و اگر فشارها و مواضع مخالف او در داخل آمریکا ادامه یابد، این موضوع می تواند امیدوار کننده باشد.

نظر شما