شناسهٔ خبر: 65669452 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

همه مسوولیت‌ها با من است؛

گفت‌وگو با بانویی که سرداور مسابقات تنیس روی‌میز آسیا شد

زینب حاجی حسینی

بانوی داور بین المللی تنیس روی میز که به عنوان سرداور مسابقات قهرمانی آسیا در رده سنی بزرگسالان انتخاب شده است، گفت: این برای نخستین بار است که یک ایرانی چنین مسوولیتی را می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، کنفدراسیون تنیس روی میز آسیا به منظور برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا (اکتبر ۲۰۲۴) سیمین رضایی را به عنوان سرداور کل مسابقات انتخاب و معرفی کرده است.

این داور بین المللی در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد این انتخاب توضیح داد و گفت: در منطقه آسیای میانه و غربی من تنها سرداور بین المللی به حساب می آیم به همین دلیل یکی از گزینه های کنفدراسیون آسیا برای حضور در رویدادهای مختلف به عنوان سرداور هستم.

وی ادامه داد: برای رقابت های انتخابی المپیک در منطقه آسیا که به میزبانی قطر برگزار شد هم به عنوان سرداور حضور داشتم. در همان رقابت ها بود که نیما عالمیان صاحب سهمیه المپیک شد. در بازی های کشورهای اسلامی که به میزبانی قونیه برگزار شد هم به عنوان سرداور حضور داشتم. تاکنون از طرف فدراسیون جهانی هم برای سرداوری چند رویداد انتخاب شده ام.

رضایی که در المپیک ۲۰۲۰ توکیو به عنوان نماینده تنیس روی میز ایران قضاوت داشت، تصریح کرد: تاکنون به عنوان کمک داور هم در مسابقات جهانی و آسیایی حضور داشته ام. اینکه به عنوان کمک سرداور به مسابقات دعوت شده ام به مراتب بیشتر از سرداور بوده است.

گفت‌وگو با بانویی که سرداور مسابقات تنیس روی‌میز آسیا شد

این داور بین المللی تنیس روی میز ایران و آسیا با تاکید براینکه با تشخیص کمیته داوران و سرداوران آسیا به عنوان سرداور مسابقات قهرمانی آسیا انتخاب شده است، افزود: این برای نخستین بار است که یک ایرانی سرداور این رقابت ها در رده سنی بزرگسالان می شود. البته پیش از این در همین رقابت ها کمک سرداور بودم اما برای نخستین بار است که به عنوان سرداور این رقابت ها انتخاب می شوم و با توجه به حضور قدرت های تنیس روی میز جهان در آسیا، این برایم افتخار بزرگی است. امیدوارم بتوانم مسئولیتم را در این رویداد را هم به بهترین نحو ممکن به سرانجام برسانم.

وی در مورد مسوولیت هایی که سرداور در مسابقات دارد نیز توضیح داد و گفت: نظارت بر روند قرعه کشی مسابقات، همکاری در برگزاری مسابقات، ارزیابی وضعیت سالن و تایید استاندارد بودن و در کل ارزیابی شرایط کلی برای برگزاری رویداد و به تایید به روز بودن آنها از وظایف سرداور است که تاثیر زیادی هم در پیگیری بدون مشکل دیدارها دارد. اگر هم در جریان مسابقات مشکلی پیش بیاید، سرداور باید آن را پیگیری کند. در مجموع همه مسوولیت ها برای برگزاری درست مسابقات با من است.

رضایی یادآور شد: به عنوان سرداور در قزاقستان قضاوتی نخواهم داشت. البته هنوز تیم داوری مسابقات مشخص نشده است. داوران بین المللی خوبی داریم که امیدوارم شاهد حضور و قضاوت آنها در مسابقات قهرمانی آسیا باشم.

داور بین المللی تنیس روی میز ایران که برای قضاوت در بازی های پارالمپیک پاریس هم دعوت شده است، خاطرنشان کرد: اولین بار است که برای بازی های پارالمپیک دعوت می شوم و امیدوارم کارنامه خوبی از خود ثبت کنم.

نظر شما