شناسهٔ خبر: 65634640 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

وعده‌های مهم رئیسی به مددجویان کمیته‌ امداد

اقتصادنیوز: رییس جمهور با بیان اینکه امروز شاهد ساخت بیش از ۲ میلیون مسکن هستیم، بیان کرد: در مسئله زمین و مسکن که از مسایل مهم و دغدغه‌های خانواده‌هاست، اعلام‌کردیم که نیاز کشور بیش از آن چیزی است که تاکنون کار شده و باید سالی یک میلیون مسکن ساخته شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در جشن ملی توانمند سازی ۱۰۰ هزار مدد جوی کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: در سال ۵۷ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کمیته امداد جز اولین نهادهایی بود ک به فرمان امام تشکیل شد. کمیته امداد برکات زیادی در توجه به محرومان و نیازمندان و مددجویان داشته است. بزرگانی در این مجموعه بودند که یاد نیک انها بر زبان‌ها جاری است.

وی ادامه داد: مردان و زنان نیکوکار فراوانی در کشور داریم و این کمک حتی مربوط به افراد دارای مکنت و دارای امکانات نیست، هستند افرادی که خود به نوعی نیازدارند ولی نیاز دیگران را هم برطرف می‌کنند. 

خبر مرتبط
روزنامه جمهوری اسلامی: دولت رئیسی تلاش می کند فساد چای دبش را پنهان کند

اقتصادنیوز: رئیس‌ جمهور رئیسی در سفر اخیر خود به خوزستان گفت: «مبادا بشنوم رشوه، فساد و روابط ناسالم خدای نکرده در یک اداره رخنه کرده است.»

آیت الله رئیسی با بیان اینکه "دگرخواهی در پرتو خداخواهی جلوه ای از زندگی مومنانه مردم است" بیان کرد: در مسئله کرونا یادتان است که در کشور های غربی و اروپایی فروشگاه ها غارت شد و رحمی وجود نداشت ولی یک نوع از این خبر ها در کشور ما مشاهده نشد زیرا رهبر معظم انقلاب کمک مومنانه را مطرح کردند و این کمک مومنانه باعث شد در کشور شاهد این حوادث نباشیم مردم به فکر یکدیگرند و دگرخواهی در پرتو خداخواهی جلوه ای از زندگی مومنانه مردم است. 

رئیس جمهور با بیان اینکه کمیته امداد امروز مورد اعتماد همه است، خاطر نشان کرد: همه به این کمیته اعتماد دارند و این اعتماد باعث توجه مردم شده است. محور در کمیته امداد توانمندسازی است.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد اشتغال موضوع محوری در دولت استف بیان کرد: بهترین خبر برای دولت این است که خط تولیدی اغاز به کار کرده و عده ای صاحب شغل شده‌اند.

رئیس جمهور گفت: خود کفایی و توانمند سازی در برنامه کمیته امداد که مددجویان را در جایگاه تولید کننده قرار می‌دهد حایز اهمیت و با ارزش است.  

بیش از ۱۲۰ هزار مسکن تحویل خانوارها شده است

رییس جمهور با بیان اینکه میراث دولت‌های گذشته ۲۴۰ هزار مسکن مهر بود، تاکید کرد: به همت دولت سیزدهم امروز بیش از ۱۲۰ هزار مسکن تحویل خانوارها شده است و مابقی هم تحویل داده خواهدشد. اشتغال و رفع بیکاری و فعال کردن کارخانه‌ها از دغدغه‌های دولت است‌ توانمند سازی در کمیته امداد از موضوعات با ارزشی است.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: به همه فرمانداران و استانداران و شهرداران گفته‌ام که در ورودی‌های شهر ها باید بازاری برای عرضه کالاهای تولیدی صنابع دستی ایجاد شود.

 خودکفایی و توانمندسازی مددجویان در کمیته امداد قابل تقدیر است

رییس جمهور گفت: بهترین‌ خبر برای دولت این است که خط تولیدی راه بیفتد و عده‌ای را صاحب شغل کند. هفت هزار کارخانه و کارگاه که در خط تولید قرار گرفته است خبری مسرت‌بخش است. خودکفایی و توانمند‌سازی مددجویان در کمیته امداد قابل تقدیر است. استقلال اقتصادی ۱۰۰ هزار مدد جو در کمیته امداد حقیقتا جشن دارد و موجب شعف است.

 دولت در خدمت فعالیت‌های اقتصادی مددجویان است

آیت الله رئیسی بیان کرد: دولت خدمتگزار در خدمت فعالیت‌های اقتصادی مددجویان است و تمام تلاش خود را بکار می‌گیرد که در کشور دیگر شاهد فقیر و نیازمند نباشیم‌.تمام تلاش دولت خدمتگزار این است که در حوزه‌های مختلف زمینه‌ای برای رشد استعداد ها و فعالیت ها وجود داشته باشد.
جشن ملی توانمند‌سازی ۱۰۰ هزار مددجوی کمیته امداد یک جلسه آینده ساز برای ملت ایران است و این جلسه حتما چشم دشمن را کورخواهد کرد.این‌جلسه برای همه ملت ایران پیام امید استقلال و خودکفایی و توانمندی دارد.

ساخت بیش از ۲ میلیون مسکن

رییس جمهور با بیان اینکه ۱۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند، بیان کرد: در مسئله زمین و مسکن که از مسایل مهم و دغدغه‌های خانواده‌هاست، اعلام‌کردیم که نیاز کشور بیش از آن چیزی است که تاکنون کار شده و باید سالی یک میلیون مسکن ساخته شود.امروز شاهد ساخت بیش از ۲ میلیون مسکن هستیم.

 به گفته سیدمرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) براساس برنامه ششم که از سال ۹۶ آغاز شد، کمیته امداد و بهزیستی مکلف به ایجاد سالانه ۱۰۰ هزار شغل شد که سهم کمیته از این تعداد ۷۰ هزار شغل بود و به عبارتی در طول برنامه می‌بایست حدود ۳۷۰ هزار شغل ایجاد می کردیم و خوشبختانه تا امروز موفق شدیم بیش از یک میلیون برسیم.

نظر شما