شناسهٔ خبر: 65631402 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امام جمعه موقت تهران: آیت‌الله امامی کاشانی خدوم و متقی بود

امام جمعه موقت تهران ضمن اشاره به خدمات آیت‌الله امامی کاشانی گفت: آیت‌الله امامی کاشانی خدوم و متقی بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، آیت‌الله سیداحمد خاتمی شامگاه شنبه در مراسم یادبود آیت‌الله امامی کاشانی با بیان اینکه آیت‌الله امامی کاشانی از جهت حوزوی عالم فاخر بود، اظهار داشت: از سال 1323 تا هفت سال شاگرد فقه و اصول امام راحل و همزمان شاگرد علامه طباطبایی بود.

وی افزود: آیت‌الله امامی کاشانی از سال 1340 در خدمت مردم به ویژه جوانان و حوزه‌های علمیه بود؛ کاشان مفاخر دارد و باید این مفاخر به جوانان و عموم مردم شناسانده شوند و یکی از این مفاخر علامه فیض کاشانی است و مرحوم آیت‌الله امامی کاشانی از کتب این عالم کاشانی بهره‌مند می‌شد.

امام جمعه موقت تهران ضمن اشاره به نوشتن کتب مرتبط با امام زمان(عج) و زحمات زیاد آیت‌الله امامی کاشانی در رابطه با این کتاب ابراز داشت: 250 آیه مربوط به ولیعصر، 500 روایت از پیامبر اکرم در مورد امام زمان و دو هزار روایات از امامان معصوم در مورد حضرت ولیعصر این عالم گردآوری کرده است.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب به دو ویژگی آیت‌الله امامی کاشانی اشاره کردند که آن دو ویژگی متقی و خدوم بودن است و در این راستا اقدامات بسیار عالی انجام دادند و در این راستا شعار ندادند و خدمات فراوانی را به جامعه ارائه دادند.

خاتمی با بیان اینکه تقوا آن است که حرکت کنیم و در حال حرکت مراقب باشیم، تصریح کرد: قبل از انقلاب مبارز بود و از علمای مبارز تهران بود و تا سقوط رژیم منحوس پهلوی آرام ننشست و بعد از انقلاب نیز انقلاب در و انقلابی ماند در حالی که در طول این مدت افراد بسیاری به قطار پیوستند و یا جدا شدند.

انتهای پیام/801/

نظر شما