شناسهٔ خبر: 65626105 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سلام نو | لینک خبر

سفرهای نوروزی؛ گشتی در میان مقاصد اقتصادی

در آستانه عید نوروز و تعطیلات آن، بسیاری از مردم به دنبال انتخاب مق صدی مناسب برای سفر هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سلام نو آنطور که الی گشت نوشته است در این بین، محدودیت‌های اقتصادی می‌تواند انتخاب را دشوارتر کند. اما جای نگرانی نیست. هنوز هم می‌توان با هزینه مناسب به سفر رفت و از تعطیلات لذت برد. در این مقاله، چند مقصد اقتصادی برای سفر خارجی در نوروز معرفی می‌شود.

تاجیکستان

این کشور همسایه شمالی ایران، با طبیعت زیبا و فرهنگ مشترک، می‌تواند انتخابی مناسب برای سفر باشد. هزینه سفر به تاجیکستان نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر پایین‌تر است و می‌توان با هزینه مناسب در آن سفر کرد. از جاذبه‌های گردشگری تاجیکستان می‌توان به پارک رودکی، آرامگاه رودکی، قلعه حصار، موزه ملی تاجیکستان، دریاچه علاءالدین، بزرگراه پامیر، باغ گیاه‌شناسی و باغ‌وحش دوشنبه، مجسمه اسماعیل سامانی، بنای یادبود اسماعیل سامانی، کوهستان فان، دریاچه اسکندر کول، دریاچه سریز، ارگ خجند، موزه سغد، بازار صدبرگ، بازار شاه منصور، آبشار گوسگارف، دریاچه تیمور دارا، گیسار فورت، دریاچه آلادین، ویکتوری پارک، سالن اپرا و پنجکنت اشاره کرد.

ازبکستان

این کشور با فرهنگ شرقی و جشن نوروز، می‌تواند تجربه‌ای جدید و متفاوت را برای شما ** رقم** بزند. شهرهای تاریخی مانند سمرقند، بخارا و خوارزم از جاذبه‌های گردشگری ازبکستان هستند. هنرهای مانند رقص، موسیقی و نقاشی در فرهنگ مردم ازبکستان نقش مهمی دارند و در نوروز به نمایش گذاشته می‌شوند.

ترکیه

یکی از پرطرف‌دارترین مقاصد سفر خارجی در نوروز، ترکیه است.علاوه بر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، ترکیه برای خرید نیز مناسب است. اگر به دنبال سفر اقتصادی هستید، سفر به وان ترکیه انتخاب مناسبی است. اما اگر دوست دارید با جاذبه‌های تاریخی ترکیه آشنا شوید، به شهرهایی مانند استانبول سفر کنید. از دیدنی‌ترین جاذبه‌های استانبول می‌توان به مسجد سلطان احمد، کاخ دلما باغچه، مسجد ایاصوفیه، برج گالاتا و تنگه بسفر اشاره کرد.

ارمنستان

یکی از اقتصادی‌ترین کشورها برای سفر خارجی در نوروز، ارمنستان است. بهترین فصل سفر به این کشور فصل بهار است. ارمنستان رابطه‌ی بسیار خوبی با ایران دارد و از نظر فرهنگی مشابه کشورمان است. ایروان، پایتخت ارمنستان یکی از کهن‌ترین شهرهای دنیا محسوب می‌شود و آثار تاریخی بسیاری را در خود جای داده است. از جاذبه‌های این شهر زیبا می‌توان به صومعه گغارد، معبد گارنی، موزه و یادبود نسل‌کشی ارامنه، موزه تاریخ ارمنستان، کاسکاد، میدان جمهوری ایروان، مجسمه مادر ارمنستان، دژ ارونی و موزه آثار خطی ماتناداران اشاره کرد. همچنین کشور ارمنستان و شهر ایروان دارای من اظر طبیعی بی‌نظیر، بازارهای محلی ارزان‌قیمت و فستیوال‌های رقص بسیار جذاب است.

سفرهای نوروزی؛ گشتی در میان مقاصد اقتصادی

گرجستان

گرجستان یکی دیگر از مقاصد اقتصادی و جذاب برای سفر در نوروز است. تفلیس، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر این کشور، آثار تاریخی و جاذبه‌های طبیعی زیادی را در خود جای داده است. همچنین در ایام نوروز، کنسرت‌های هیجان‌انگیز متعددی در این شهر برگزار می‌شود.

به طور کلی به علت نزدیک بودن گرجستان به ایران، شما می‌توانید سفر مقرون به صرفه‌ای را در این کشور تجربه کنید. علاوه بر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، گرجستان برای تفریحات مختلف مانند کوهنوردی، اسکی و شنا نیز مناسب است. در این کشور می‌توانید از غذاهای لذیذ و متنوع گرجستانی نیز لذت ببرید.

در انتخاب مقصد سفر خود به نکاتی مانند بودجه، علاقه و زمان سفر خود توجه کنید.

نظر شما