شناسهٔ خبر: 65600742 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معرفی برگزیدگان پنجمین رویداد تولید محتوای بسیج/ سردار سلیمانی: مسئولیت مهم فضای مجازی روشنگری حقایق دنیا است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز دنیا تشنه حقیقت است و این رسانه‌ها بودند که ملت‌های دنیا را با عمق فاجعه‌ای که غربی‌ها در اقصی نقاط دنیا به ویژه فلسطین رقم زدند آشنا کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم اختتامیه پنجمین رویداد تولید محتوای بسیج صبح امروز با حضور تیم‌های شرکت‌کننده از سراسر ایران، جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و اهالی رسانه برگزار شد.

این رویداد در 3 حوزه تولید انیمیشن، بازی‌های تلفن همراه و نرم افزارهای ویژه تلفن همراه برگزار شد و نفرات برتر هر بخش در این مراسم معرفی شدند.

سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در بخشی از این مراسم صحبت کرد. او با اشاره به استقبال جوانان و نوجوانان از پنجمین رویداد تولید محتوای بسیج گفت: این استقبال مسئولیت ما و دوستان را در برابر فعالان فضای مجازی زیاد می‌کند.‌ شما برجستگان فضای مجازی در شبکه مردمی بسیج هستید و این موضوع برای ما بسیار مهم است.

وی با اشاره به اهمیت رسانه و قدرت آن در عصر فعلی گفت: تمدن غرب در قرون گذشته و با استفاده از قدرت دانش توانست بر بسیاری از ملت‌ها تسلط پیدا کند. ما شاهد حملات سنگین حکومت‌های غربی بر علیه کشورهای آسیایی و آفریقایی بوده‌ایم؛ تعدادی از این کشورها اشغال شدند و یا تحت سلطه استعمار رفتند. این فشارها جمع شد تا در جایی مثل عملیات طوفان الاقصی خود را نشان داد. عملیات طوفان الاقصی پاسخ به فشار سال‌ها کشورهای غربی و استعمار آنها بود.

او خاطرنشان کرد: امروز بشر به یک نقطه مهم رسیده و نقش رسانه در این بین بسیار اساسی و اصولی است. امروز فضای مجازی نقش مهمی دارد و آنهم این است که بشریت را با حقایق آشنا کند. امروز دنیا تشنه حقیقت است و این رسانه‌ها بودند که ملت‌های دنیا را با عمق فاجعه‌ای که غربی‌ها در اقصی نقاط دنیا به ویژه فلسطین رقم زدند آشنا کردند. اکنون رسانه‌ها و فضای مجازی مسئولیت سنگینی را بر دوش خود دارند و باید دنیا را با خبر کنند. در این شبکه مردمی بسیج پیشرو است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به تهاجک رسانه‌ای دشمن و لزوم پاسخ متقابل به آن گفت: دفاع و مقاومت بخشی از دفاع است، اما باید سراغ ابعاد دیگر نیز رفت؛ بعد دیگر دفاع، انتشار حقایق با استفاده از فناوری‌های روز دنیا است. این فناوری‌ها باید در اختیار عدالت، صلح و آزادی بشریت باشد. انقلاب اسلامی این افتخار را دارد که منادی واقعی آزادی و حقیقت‌خواهی باشد. انقلاب اسلامی با صدای بلند، آزادی و سعادت بشریت را خواست و به همین دلیل است که غربی‌ها از همان روز اول، علیه انقلاب اسلامی و مردم ما بسیج شدند. خوشبختانه امروز با حضور شما جوانان قدرت جدیدی در عرصه رسانه شکل گرفته و این مسیر ادامه خواهد داشت.

سلیمانی در پایان گفت: این رویداد در تلاش است تا استعدادهای بیشتری شناسایی و حمایت کند. بر همه مسئولین واجب است که از این جوانان حمایت کنند؛ ما هم در بسیج این رسالت را داریم و حمایت‌مان ادامه‌دار خواهد بود.

در بخش دیگری از این مراسم، سیدمحمدامین آقا میری رئیس مرکز ملی فضای مجازی صحبت کرد و گفت:حوزه محتوا بخش بسیار جدی برای فضای مجازی است. امروز برای اینکه بتوانیم حرف خود را بزنیم نیاز به تولید محتوای فاخر داریم.

وی ادامه داد: هر چه قدر جلوتر می‌رویم، فضای مجازی کارکردهای سنتی را بیشتر تغییر می‌دهد و فضای مجازی ساختارهای اجتماعی را شکل می‌دهند. بنابراین، ما هم نیاز به سکو داریم و هم نیاز به محتوای جدید برای این سکو. بنده معتقدم محتوایی که امروز در سراسر دنیا مظلومیت غزه را نشان داد از بسیاری از فعالیت‌های دیگر که در این مسیر انجام شد، موثرتر بود. بنابراین تمرکز در ایجاد محتواها از اهمیت زیادی برخوردار است.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی خاطرنشان کرد: در ساختار سنتی وقتی اتفاقی می‌افتاد از صدا و سیما و روزنامه‌ها برای بیان اطلاعات استفاده می‌شود اما امروز چون ساختارها تغییر کرده باید سراغ قالب‌های جدید رفت. روایت در فضای مجازی اولویت اصلی امروز ماست که اگر از ساختارهای سنتی موثرتر نباشد، کم اثرتر نیست.

در این مراسم از بازی رایانه‌ای «مدال ذوالفقار» رونمایی شد.

** برگزیدگان بازی، پویانمایی و نرم‌افزار

در بخش پویانمایی، تیم تهران بزرگ در رتبه سوم، تیم کرمانشاه در رتبه دوم و تیم استان سمنان در رتبه نخست قرار گرفتند.

در بخش بازی‌های ویژه تلفن همراه، مقام سوم به تیم استان خراسان رضوی، رتبه دوم به تیم استان آذربایجان غربی و رتبه نخست به تیم استان سمنان رسید.

همچنین از نگاه هیات داوران تیم استان همدان شایسته تقدیر به خاطر ساخت نرم‌افزار ویژه شد.

در حوزه نرم‌افزار‌های تلفن همراه، رتبه سوم به تیم آذربایجان شرقی، رتبه دوم به تیم استان همدان و رتبه نخست به تیم استان سمنان تعلق گرفت.

جایزه ویژه رئیس سازمان بسیج نیز به پنج نفر از کم‌سن ترین شرکت‌کنندگان در این رویداد رسید و انیمیشن «پیرنگ» که توسط تیم استان زنجان تولید شده بود، از دید مردم شایسته تقدیر شناخته شد.

دیگر برگزیدگان پنجمین رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج به شرح زیر است:

1- بخش نهضت سواد رسانه‌ای

رتبه سوم، زهرا آلوس از خراسان شمالی، رتبه دوم حدیث قاسمی لرستان و رتبه نخست احسان دست برآورده از یزد

همچنین هیات داوران به‌عنوان برگزیده شایسته رویداد نهضت سواد رسانه از احمد بوربور مسئول فضای مجازی استان تهران نیز تجلیل کردند.

2- مراکز تولید و نشر محتوای دیجیتال انقلاب اسلامی

رتبه سوم حسین همتی نژاد از استان کرمان، رتبه دوم فرزاد نریمان نژاد از استان آذربایجان شرقی و رتبه نخست حمید خوشخو از خراسان رضوی

3- بخش «انسان رسانه» فضای مجازی

در این بخش از مژده قربان زاده از اردبیل، ساحل علیزاده از لرستان، قدم خیر بابی پور از خوزستان، احسان حقی و محمدرضا باقری از سیستان و بلوچستان تجلیل شد.

4- برگزیدگان فعال فضای مجازی

در این بخش از رضا صید، سید محمد کاظمی، سعید عبدی، علی ذکریایی حسین دلیریان و مرضیه ولی زاده تجلیل شد.

5- فعالان شبکه مردمی بسیج در فضای مجازی

در این بخش از کمیل دلیری پور از استان آذربایجان غربی، نرگس صفری از تهران و فاطمه روستا از استان فارس تجلیل شد.

6- برگزیدگان قرارگاه‌های اقشار تخصصی بسیج

در این بخش، سردار باستان رئیس بسیج دانش آموزی و احسان منافی معاون فضای مجازی بسیج دانش آموزی، حمیدرضا الله داشتی رئیس سازمان بسیج کارگری و معاون فضای مجازی بسیج کارگری، مهدی میرجلیلی رئیس بسیج ورزشکاران و سید محمد هاشمی معاون فضای مجازی بسیج ورزشکاران تجلیل شدند.

7- تجلیل از فرماندهان سپاه استانی سراسر کشور

در بخش، از نعمت الله باقری فرمانده سپاه لرستان و حجت پور مسئول فضای مجازی، سردار حسن زاده فرمانده سپاه تهران بزرگ و مهرکش مسئول فضای مجازی بسیج تهران بزرگ، سردار حسین زارع فرمانده استان یزد و مسئول فضای مجازی این استان، سردار نظری فرمانده استان سمنان به همراه معاون فضای مجازی این استان تجلیل شد.

8- تجلیل از چهره‌های ماندگار فضای مجازی

در این بخش از خانواده شهیده «فائزه رحیمی» از شهدای حادثه تروریستی کرمان به‌عنوان چهره سال فضای مجازی تجلیل شد.

همچنین از خانواده شهیده ریحانه سلطانی نژاد (دختر کاپشن سورتی) نیز در این بخش تجلیل شد.

همچنین از محمدحسین راجی در بخش جهاد تبیین نیز تجلیل شد.

همچنین ملیکا زارعی به‌عنوان چهره سال فضای مجازی به خاطر مواضع وطن دوستانه مورد تقدیر قرار گرفت.

براساس این گزارش، مرحله نهایی پنجمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج از روز سه‌شنبه 15 اسفند با حضور بیش از 100 تیم تخصصی و بیش از 600 نفر از سراسر کشور در سه بخش پویانمایی، بازی‌سازی و نرم‌افزار‌های ویژه تلفن همراه در مجتمع 13 آبان (لانه جاسوسی سابق) آغاز شد و روز پنج‌شنبه 17 اسفند، به پایان رسید.

انتهای پیام/

نظر شما