شناسهٔ خبر: 65582043 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان:

میزان وقوع آتش سوزی در مراتع استان زنجان روند رو به رشدی داشته است

زنجان-حسینی،مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان،گفت: حدود ۵۱ درصد عرصه های استان ملی و غیرملی است و امسال میزان وقوع آتش سوزی در مراتع استان روند رو به رشدی داشته است.

صاحب‌خبر -

سید حسن حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه حدود ۵۱ درصد عرصه های استان ملی و غیرملی است،بیان داشت: امسال میزان وقوع آتش سوزی در مراتع استان روند رو به رشدی داشته است.

وی ابراز داشت: طبق برنامه ریزی ها کاشت یک‌ میلیارد درخت در مدت چهار سال برای کشور در نظر گرفته شده است و این مدت زمان قابلیت تمدید دارد و در استان زنجان تاکنون با مشارکت بخش خصوصی پنج میلیون اصله نهال در استان تولید شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، به توزیع نهال رایگان میان متقاضیان اشاره کرد و گفت: توزیع نهال از ۱۰ روز گذشته در استان آغاز شده است و تا زمان اتمام نهال های موجود در خزانه ادامه می یابد.

حسینی تاکید کرد: طی ۱۱ ماهه امسال ۱۰۲ پرونده مربوط به چرای دام در مراتع غیرمجاز استان تشکیل شد که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی افزود: طبق استانداردهای جهانی برای هر ۱۰‌ هزار هکتار مرتع و سه هزار هکتار جنگل یک محافظ باید وجود داشته باشد و متاسفانه به دلیل کمبود امکانات در کشور برای هر ۴۰ هزار هکتار مرتع و ۱۵ هزار جنگل یک محافظ " نگهبان " وجود دارد.

نظر شما