شناسهٔ خبر: 65576183 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

پرسپولیس - فولاد؛ سنگ محک مربیان موقت/ بازی مرگ و زندگی برای سرنوشت صندلی

تقابل پرسپولیس و فولاد همیشه از مهم‌ترین بازی‌های فوتبال ایران است.

صاحب‌خبر -

پرسپولیس و فولاد یکی از مهمترین بازی‌های هفته نوزدهم لیگ برتر را برگزار می‌کنند. دو تیمی که سابقه قهرمانی در لیگ برتر حرفه‌ای را دارند و در تهران و خوزستان پرطرفدارترین تیم‌های فوتبال محسوب می‌شوند. پرسپولیس و فولاد نقاط مشترک بسیاری دارند که همیشه روی تقابل‌های رودرروی دو تیم تاثیر مستقیم داشته است، از نام‌های بزرگی که پیراهن هر دو تیم را پوشیده یا روی نیمکت هر دو تیم بوده‌اند تا بازیکنانی که همین حالا در لباس دو تیم مقابل تیم سابق خود قرار خواهند گرفت.

کیست که نداند بازی برابر تیم سابق برای هر بازیکن و مربی چه اهمیتی دارد اما برای دو تیم قرمز پوش از مهد فوتبال در خوزستان تا پایتخت ایران در تهران این بازی فراتر از ۳ امتیاز است. پرسپولیس در کورس بالای جدول دیگر حق اشتباه ندارد و برای جبران فاصله با استقلال باید همه بازی‌ها را ببرد و منتظر لغزش حریف بماند. فولاد هم در نیمه پایینی جدول جایگاهی دون شان خود دارد، برای تیمی که تمام جام‌های فوتبال ایران را برده این فصل یک کابوس بود...

فولاد با سابقه قهرمانی در لیگ برتر، جام حذفی و سوپرجام، فصل قبل تنها نماینده فوتبال ما بود که تا مراحل بالای لیگ قهرمانان آسیا جلو آمد. با اتفاقاتی که در دوره جواد نکونام رقم خورد. سپس منصوریان آمد و او هم این فصل جای خود را به مارتینز اسپانیایی داد و بعد از تغییر و تحول در سطح مدیریت فولاد، حالا تیمی که تا دو هفته قبل در به در دنبال مربی بود به احمد آل نعمه اعتماد کرده است.

آل نعمه جوان در نخستین تجربه سرمربیگری به بحران فولاد خاتمه داد. او دربی خوزستان را از صنعت نفت برد و تا اینجا بدون شکست بوده است. فولاد در بازی قبل مقابل تیم خوب و بالا نشین ملوان کامبک زد و از شکست گریخت. در آستانه این بازی آل نعمه دو یار قدیمی و دو بازیکن فولاد با سابقه ملی یعنی حسین کعبی و میثم سلیمانی را به کادر خود اضافه کرد که هر دو سابقه حضور در پرسپولیس را دارند. فولادی که تا آستانه امضای قرارداد با یحیی گل محمدی رفت، کسی که در بازی رفت همین دو تیم روی نیمکت پرسپولیس بود.

این بازی را از هر زاویه که نگاه کنید بسیار حساس، جذاب و تماشایی است. اما برای دو مربی با برچسب موقت، بازی مرگ و زندگی خواهد بود. هیچکس خودش را گول نمی‌زند، همانطور که فولاد در به در به دنبال مربی بود و با محمد ربیعی تمام هم کرد، پرسپولیس هم سه بار با خود برانکو مذاکره کرد! در حقیقت اگرچه آل نعمه و اوسمار ویرای برزیلی با چراغ سبز مدیران خود به عنوان مربی تا پایان فصل حکم گرفته‌اند، هیچکس تردیدی ندارد که در صورت اولین نتیجه نامطلوب در اولین بازی بزرگ، صندلی آنها جوری خواهد لغزید که ممکن است این دو نفر از روی آن پایین بیفتند!

اولین بازی بزرگ برای فولاد و آل نعمه فرا رسیده است. برای اوسمار هم که هفته در میان اتفاق می‌افتد! فراموش نکنید که مرد برزیلی از فردای این بازی باید به دربی پایتخت و تقابل با استقلال صدرنشین فکر کند...

نظر شما