شناسهٔ خبر: 65564684 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تامین هزار تن میوه برای طرح تنظیم بازار فارس

مدیرعامل اتحادیه تعاون روستایی استان فارس گفت: هزار تن سیب، پرتقال و خرما در طرح تنظیم بازار ایام پایانی سال۱۴۰۲ و نوروز ۱۴۰۳ در استان فارس تامین شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، براساس اعلام ستاد تنظیم بازار توزیع اجناس تامین شده شب عید از طریق مراکز پخش خرده‌فروش صورت می‌گیرد و هدف این است که با کنترل قیمت‌ها، قیمت مصرف‌کننده نهایی کاهش یابد.

مدیرعامل اتحادیه تعاون روستایی استان فارس گفت: هزار تن سیب، پرتقال و خرمای طرح تنظیم بازار ایام پایانی سال1402  و نوروز 1403 در استان فارس تامین شده است. 

سعید برزگر افزود: توزیع میوه شب عید در فارس بر اساس کمیته تنظیم بازار استان در هفته پایانی اسفند آغاز می‌شود و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به تعیین قیمت نهایی در کارگروه راهبری میوه ایام پایانی سال گفت: بر اساس نرخ میوه در بازار و درصدی تخفیف، قیمت میوه محاسبه شده و اعلام خواهد شد. 

برزگر با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان با عید نوروز گفت: امسال خرما نیز در طرح تنظیم بازار پیش‌بینی شده و در غرفه و فروشگاه‌های منتخب عرضه خواهد شد. 

وی تاکید کرد:  امسال نیز همانند سال‌ گذشته برنامه تامین و توزیع میوه ایام پایانی سال به اتحادیه تعاون روستایی فارس به عنوان بخش خصوصی واگذار شده و دولت تامین کننده میوه نبوده است، اما بر کیفیت اجرای طرح نظارت دارد.

نظارت 200 بازرس فارس بر بازار نوروز

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت فارس نیز از آغاز اجرای طرح تشدید نظارتی ویژه نوروز 1403 و ضیافت ماه مبارک رمضان در استان خبر داد و گفت: در این طرح بازدید‌های مستمر و روزانه توسط 200 بازرس از واحد‌های صنفی انجام می‌شود.

مهدی حسنی افزود: در آستانه نوروز 1403 و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، با توجه به نیاز مردم برای تأمین مایحتاج عمومی و کالا‌های اساسی برای جلوگیری از احتکار و افزایش نیافتن قیمت کالا‌های پرمصرف و اولویت‌دار، طرح بازرسی و نظارت بر واحد‌های صنفی از نیمه دوم اسفندماه سال‌جاری آغاز می‌شود و تا پایان فروردین ماه 1403 ادامه دارد.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت فارس افزود: گروه‌های کالایی و خدماتی در این طرح مورد پایش و نظارت مستمر قرار خواهند گرفت.

وی بیان کرد: حسنی عنوان کرد: این طرح ویژه با توجه به افزایش تقاضای عمومی برای بسیاری از کالا‌ها و خدمات در ایام تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان، لزوم پایش وضعیت بازار کالا و خدمات به ویژه کالا‌های اولویت‌دار و همچنین به منظور پوشش فعالیت‌های نظارتی بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان و جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها انجام می‌شود.

معاون بازرسی اداره کل صمت فارس ادامه داد: 200 نفر در استان فارس در قالب اکیپ‌های بازرسی متشکل از بازرسان اداره کل صنعت، معدن و تجارت فارس و همچنین بازرسان سایر سازمان‌ها از جمله جهاد کشاورزی، اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل میراث فرهنگی با همکاری بسیج اصناف و ناظران افتخاری وضعیت نرخ کالا و خدمات موجود، کمبود و فراوانی کالا و خدمات ضروری اولویت‌دار در سطح عرضه و عملکرد صنوف را به صورت ویژه و شبانه روز رصد می‌کنند.

وی یادآور شد: کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالا و خدمات در مراحل تأمین، توزیع، ارائه خدمات و قیمت، پایش وضعیت تأمین و توزیع مایحتاج عمومی متناسب با میزان تقاضا، جلوگیری از تخلفات احتمالی و نظارت بر مراکز نگهداری عمده کالا از مهمترین اهداف اجرای این طرح نظارتی است.

حسنی ادامه داد: مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف اعم از گرانفروشی، کم فروشی، درج‌نشدن قیمت و نصب نرخنامه و صدورنشدن صورتحساب می‌توانند موارد را از طریق تلفن 124 سامانه رسیدگی به شکایات این اداره کل و یا تلفن 32340000 اتاق اصناف فارس اطلاع دهند تا در اسرع وقت مورد بررسی بازرسان قرار گیرد.

انتهای پیام/424

نظر شما