شناسهٔ خبر: 65547502 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس دانشگاه عنوان کرد:

درهای دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به روی نخبگان باز است

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با ترسیم چشم‌انداز سال آینده و برنامه‌های توسعه‌ای دانشگاه در حوزه پژوهش و آموزش گفت: درهای دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به روی نخبگان باز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر علیرضا زالی در نشست پایان سال که با حضور روسای دانشکده‌ها، مدیران گروه‌های آموزشی و معاونان آموزشی دانشکده‌ها و مراکز آموزشی با قدردانی از تلاش‌های اساتید و مدیران دانشگاه اظهار کرد: بار سنگین آموزش دانشگاه بر دوش شما مدیران و اساتید حوزه آموزش استوار است.

وی افزود: ناوگان پرافتخار دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با همت بلند شما، افتخارات بزرگ آموزشی و پژوهشی را درکارنامه خود ثبت کرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آموزش را از مهمترین ارکان دانشگاه دانست تاکید کرد: دانشگاه با آموزش معنا پیدا کرده است، این دانشگاه به عنوان مرکزی ممتاز در حوزه آموزش و سلامت در سطوح مختلف ملی و فراملی نقش‌آفرینی می‌کند که این مهم را مرهون تلاش‌ها و برنامه‌های ارزنده حوزه آموزش و پژوهش هستیم.

زالی خطاب به حاضران این نشست ادامه داد: با همت بلند شما در کسوت مدیران گروه و اعضای هیات علمی جریان پرتلاش آموزش در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی زنده و سیال است.

وی با بیان اینکه تعهد و عرق مدیران و روسای حوزه آموزش دستاوردهای درخشانی برای دانشگاه رقم زده است، ضرورت مستندنگاری این دستاوردها را خواستار شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن ترسیم چشم‌انداز سال آینده، به برنامه‌های توسعه‌ای دانشگاه در حوزه پژوهش و آموزش اشاره کرد و گفت: اصلاح، توسعه و ارتقای فرآیندها در سال آتی در دستور کار است.

ضرورت استفاده و بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان از دیگر مواردی بود که وی به آن اشاره کرد و ادامه داد: باید از ظرفیت سرباز نخبگان با هدف اعتلای حوزه آموزش بهره‌ببریم. درهای دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به روی نخبگان باز است و نقش فعال‌تر در زمینه جذب نخبگان راهکار مناسبی برای ارتقای جایگاه آموزشی دانشگاه است.

زالی ضرورت بروزرسانی دانش اساتید دانشگاه را مورد توجه قرار داد و گفت: امروزه با پیشرفت علوم و فناوری‌های نوین ضرورت بروزرسانی دانش اساتید در هر رتبه و جایگاهی باشند بدیهی است.

برگزاری دوره‌های توانمندسازی برای اساتید جوانتر از دیگر مواردی بود که وی خواستار اجرای آن در دانشگاه شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه بین‌المللی‌سازی گروه‌ها از به عنوان یک موضوع فانتزی مطرح نیست، افزود: ارتقای واقعی دانشگاه در گروی بین‌المللی شدن به معنای واقعی است، بنابراین پیوستن و همراه شدن اساتید به برنامه‌های این حوزه ضروری است.

زالی با اشاره به دستاوردهای حوزه پژوهش ادامه داد: امروز از مرز پنج هزار مقاله عبور کرده‌ایم و این در شرایطی است که 25 درصد این مقالات Q1 هستند و 33 درصد آن نیز استاندارد واقعی بین‌المللی را دارند.

وی با بیان اینکه شاخص تولید علم دردانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی سه و شش دهم درصد به ازای هر عضو هیات علمی است، گفت: ارتقای فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی می‌تواند تحول بزرگی در دانشگاه ایجاد کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تقارن بهار قرآن با سال نو را به فال نیک گرفت و اظهار امیدواری کرد که خانواده بزرگ دانشگاه از فیوضات این ماه پربرکت بهره‌ کافی را ببرند.

ر ادامه این مراسم دکتر حسن پیری مدیرامور اجرایی حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی نیز ضمن قدردانی از تلاش‌های مدیران گروههای آموزشی و روسای دانشکده‌ها در راستای اعتلای جایگاه آموزشی دانشگاه اظهار کرد: بر اساس سنت هر ساله قدرانی از تلاش‌های روسا، مدیران و سایر کارکنان مجموعه بزرگ دانشگاه در دستور کار است.

وی با بیان اینکه این جلسات با هدف قدرشناسی و احترام به اساتید برگزار می‌شود، از زحمات یکساله روسای دانشکده‌ها، مدیران گروه‌های آموزشی و معاونان آموزشی دانشکده‌ها و مراکز آموزشی درمانی دانشگاه قدردانی کرد.

نظر شما