شناسهٔ خبر: 6544905 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

تاکید یک مرجع تقلید بر شناخت بدعت ها و موضع گیری صریح و قاطع در قبال آنها

آیت الله نوری همدانی در دیدارائمه جماعات سراسر کشور اظهار داشت: امروز در زمان حساسی واقع شده ایم و یکی از موضوعات مهمی که باید علما و روحانیت به آن توجه داشته باشد، شناخت زمان است.

صاحب‌خبر -
تاکید یک مرجع تقلید بر شناخت بدعت ها و موضع گیری صریح و قاطع در قبال آنها
خبرگزاری تقریب (تنا):

این مرجع تقلید گفت: انقلاب اسلامی به عنوان یک نظام ولایی درجهان شناخته شده است که همین امر حساسيت قدرت های استکباری را برانگیخته است . 

وی افزود: زمانی دشمنان کاری به کار روحانیت و کشور نداشتند؛ در آن زمان روحانیت در حوزه های علمیه مشغول درس و بحث خود بود، اما با روی کار آمدن انقلاب و تشکیل حکومت اسلامی حجاب ها از میان رفت و انقلاب، اسلام ناب را به دنیا معرفی کرد و استکبار را در برابر خود خاضع کرد. 

نوری همدانی خاطرنشان کرد: قرن ها اسلام در حاشیه به سر می برد، اما امروز به برکت انقلاب و تلاش های امام خمینی (ره) شاهد تجلی اسلام ناب محمدی هستیم. 

وی خواستار زمان شناس بودن علما و روحانیون گردیده و اظهار داشت: روحانیت باید با رسانه های گروهی در ارتباط باشد تا فضای حاکم را بشناسد و در برابر مسائل، موضع گیری‌هاي درست و شفافی داشته باشد . 

این استاد حوزه علمیه گفت: در این زمینه پیامبر اکرم (ص) فرمودند، تا هنگامی که با زمان آشنا نباشیم، نمی توانیم از بدعت ها آگاه شویم . 

آیت الله نوری همدانی افزود: باید بدعت ها را شناخت و از آنها آگاهی داشت و در برابر آنها موضع گیری بسیار صریح و قاطع داشته باشیم . 

وی معرفی دین را ضروری دانسته و تصریح کرد: انقلاب اسلامي دینی که سالها دچار تحریف و به حاشیه رانده شده بود را به عرصه زندگی مردم بازگرداند. بر این اساس همه وظیفه داریم معارف اسلامی و دینی را با استدلال و منطق به دنیا بشناسانیم. 

نوری همدانی خاطرنشان کرد: دین اسلام، دینی نجات بخش است و باید چگونگی حکومت در اسلام را به دنیا معرفی کرد.
 
این مرجع تقلید در فراز دیگری از سخنان خود اظهار داشت: انقلاب اسلامی بر روی سه اصل اساسی استوار است. وی افزود: اسلام، مردم ، رهبری سه رکن اساسی انقلاب به شمار می رود. 

آیت الله نوری همدانی با تاکید بر حفظ نظام اسلامی، انقلاب اسلامی را مقدمه ظهور حضرت حجت (عج) توصیف کرد. 

نظر شما