شناسهٔ خبر: 65448743 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مناسبات بغداد باتهران مستحکم است/به خروج آمریکااز عراق مصمم هستیم

رییس جمهور عراق در گفت‌وگو با رسانه سعودی با اشاره به روابط مستحکم بغداد با تهران گفت: مداخلات خارجی تبعات منفی بر عراق گذاشته و در حال هماهنگی با واشنگتن برای خروج نیروهایش از عراق هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس جمهور عراق در مصاحبه اختصاصی با شبکه خبری «الحدث» عربستان درباره مناسبات سیاسی جاری عراق با همسایگان خود گفت: عراق روابط مستحکمی با جمهوری اسلامی ایران به ویژه در حوزه تجارت و دینی دارد.

عبداللطیف رشید با اشاره به اینکه بغداد در حال هماهنگی با واشنگتن برای خروج نیروهای ائتلاف آمریکایی از عراق است، گفت: «خروج این نیروها از کشور تصمیمی است که دولت با هماهنگی احزاب سیاسی و پارلمان گرفته است.»

رئیس‌جمهور عراق در بخش دیگری از اظهارات خود درباره مناسبات خارجی کشورش گفت «اکنون روابط ما با کشورهای همسایه و جامعه جهانی خوب است.»

وی که با شبکه خبری «الحدث» مصاحبه می‌کرد، افزود: «روابط مستحکمی با ایران داریم و بین کشور روابط تجاری و مذهبی وجود دارد.»

رئیس‌جمهور عراق با اشاره به اینکه بغداد در حال هماهنگی با واشنگتن برای خروج ائتلاف آمریکایی از عراق است، تصریح کرد: «حضور آمریکا و نیروهای ائتلاف با توافق دولت عراق صورت گرفت و خروج این نیروها از کشور تصمیمی است که دولت با هماهنگی احزاب سیاسی و پارلمان گرفته است».

وی خاطرنشان کرد: «حضور نیروهای ائتلاف بین المللی در عراق با داعش مرتبط است که تهدید آن نسبت به گذشته بسیار کمتر شده است».

رئیس جمهور عراق درباره روابط کشورش با عربستان گفت: «روابط ما با عربستان خوب است و به همه سرمایه گذاران عرب نیاز داریم و سعودی‌ها به روابط خوب و قوی با عراق خوشبین هستند و خواستار ثبات و امنیت ما هستند».

عبداللطیف اضافه کرد: «تلاش می‌کنیم اوضاع منطقه را آرام کنیم و موفق شده ایم دیدگاه‌های عربستان و ایران را به هم نزدیک کنیم و سوریه را به اتحادیه عرب بازگردانیم، اختلافات در منطقه اساسی نیست و قابل حل است».

رئیس‌جمهور عراق افزود: «مناسبات ما با ترکیه از نظر سیاسی و تجاری خوب است و با نقض امنیت عراق از سوی هر طرفی از جمله ترکیه مخالفیم و مذاکرات ما با ترکیه برای حل مشکلات ادامه دارد.»

نظر شما