شناسهٔ خبر: 65441765 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس سازمان بسیج فرهنگیان کشور:

بسیج فرهنگیان تاثیر غیرقابل کتمان در سرنوشت کشور دارد

ارومیه - رییس سازمان بسیج فرهنگیان کشور گفت: بسیج فرهنگیان به‌عنوان قشر انقلابی در صحنه‌های علم و تربیت نقش بسزایی دارد و معلمین در سایه نظام تعلیم و تربیت کشور همیشه حضور پر رنگ داشته‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سجاد صدقی ظهر چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه مسئولین بسیج دانش آموزی و فرهنگیان استان آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: مأموریت اصلی بسیج فرهنگیان در مجموعه آموزش و پرورش که به عنوان یک دستگاه عریض، طویل و ثقیل خدمت گذاری می‌کند، قابل قیاس با سایر ادارات و ارگان‌ها نیست و اینجا نقش محوری بسیج بسیار چشمگیر است.

وی ادامه داد: فصل هشتم سند تحول بنیادین به اهمیت آموزش و پرورش در تبیین اهداف توسعه کشور اشاره دارد و سازمان بسیج فرهنگیان در حل مساله‌های آموزش و پرورش وظیفه بسیار سنگینی را به دوش می‌کشد.

صدقی اضافه کرد: بسیج فرهنگیان باید یار و امین بسیج دانش آموزی باشد و به عنوان یک محل و مامن برای دانش آموز و خانواده باشد و به عنوان اصلی ترین عامل در کانون تربیتی محله قرار گیرد.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور گفت: استفاده از تمام توان و انرژی و ظرفیت معلمان و دانشگاه فرهنگیان در نشر و ترویج تفکر بسیجی ضرورت دارد. بی‌توجهی به دانشگاه فرهنگیان در دهه‌های گذشته قابل بخشش نیست.

هدف بسیج در بدنه آموزش و پرورش، تربیت دانش‌آموزان تراز انقلاب است

جانشین فرمانده سپاه شهدا آذربایجان‌غربی نیز در این نشست با بیان اینکه بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب، آینده کشور در دستان آموزش و پرورش است، گفت: معلمان به‌عنوان پدر و مادر دوم دانش‌آموزان محسوب می‌شوند و برای بچه‌ها به‌عنوان حجت و الگو هستند، بر همین اساس تهذیب و تربیت را نباید فراموش کنیم چراکه این تربیت اسلامی عامل اطلاع عنوان شغل انبیا بر معلمی است.

سرهنگ پاسدار تقی نجمی ادامه داد: تربیت باید تربیت قرآنی باشد و دانش‌آموزان منتظر به معنی واقعی باید تربیت کنیم، اینجاست که نقش بسیج فرهنگیان و دانش آموزی آشکار می‌شود که هدف آن پرورش دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی نیز در این نشست گفت: روحیه بسیجی و معرفت بسیجی باید فراگیر شود تا این کشور بتواند بار سنگینی را که بر دوش دارد و همان بار هدایت الهی و سعادت انسان‌ها است، به سرمنزل مقصود برساند، لذا بسیج تمام شدنی نیست.

علی مطهری اظهار کرد: مقام معظم رهبری آینده کشور را در دستان آموزش و پرورش دانستند، این امر مستلزم تربیت نیروی انسانی از بُعد تعداد و کیفیت است، یکی از نهادهایی که می‌تواند در این امر تأثیرگذار باشد قطعاً بسیج فرهنگیان است.

محور حرکت و موفقیت در تمام تمام راهبردهای کلان، وزارت آموزش و پرورش است

وی ادامه داد: محور حرکت و موفقیت در تمام تمام راهبردهای کلان، وزارت آموزش و پرورش است. بسیج فرهنگیان باید بتواند شور، نشاط و انرژی جوانان را در راستای اهداف و ارزشهای انقلاب فعال کنند.

مطهری گفت :۷۰۰ هزار دانش آموز در سطح استان داریم، امروز دانش آموزان باید تبیین شوند تا بدانند جمهوری اسلامی چگونه شکل گرفته و چگونه باید از آن پاسداری شود.

با حکم ابلاغ رئیس سازمان بسیج مستضعفین، «محمد سلیمانی» به عنوان مسئول سازمان بسیج فرهنگیان آذربایجان‌غربی و «جهانگیر اسلام‌پرست» به عنوان مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان منصوب شدند.

در این مراسم از خدمات و زحمات سرهنگ پاسدار «خلیل‌نژاد» مسئول قبلی بسیج دانش آموزی استان تجلیل شد.

نظر شما