شناسهٔ خبر: 65426846 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دوجاریک: ساکنان غزه هر روز بمباران و کشته می‌شوند

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد از کشتار روزانه ساکنان نوار غزه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی سخن گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: ساکنان غزه هر روزه در معرض بمباران قرار می‌گیرند و کشته می‌شوند. آن‌ها به خدمات بهداشتی درمانی دسترسی ندارند.

دوجاریک افزود: با کاهش شدید مقدار کمک‌های ورودی به نوار غزه روبرو هستیم. کاروان‌های بشردوستانه سازمان ملل از ۲۳ ژانویه تاکنون نتوانسته‌اند به شمال غزه برسند.

وی افزود: سازمان ملل به مسیرهای امن و نقاط ورودی بیشتر به غزه که شامل شمال آن نیز شوند و همچنین به تسریع در روند بازرسی نیازمند است.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: بیش از ۲ میلیون نفر در غزه هر روزه در معرض خطر قرار دارند و با کمبود غذا دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

دوجاریک تاکید کرد: گوترش امیدوار است که در سریع‌ترین زمان ممکن آتش‌بس در غزه برقرار شود و اسیران آزاد شوند. تداوم جنگ در غزه رسیدن کمک‌های بشردوستانه به این باریکه را با مانع روبرو می‌کند.

وی افزود: کامیون‌های کافی برای انتقال کمک‌ها و مواد امدادی در داخل نوار غزه موجود نیست. تلاش می‌کنیم که تأمین مالی آنروا از سوی کشورهایی که این موضوع را تعلیق کرده‌اند ادامه یابد و به نگرانی‌های این کشورها نیز پاسخ داده شود.

دوجاریک همچنین گفت که تلاش‌هایی برای دستیابی به برخی اقدامات جهت کاهش تنش در طول خط آبی میان سرزمین‌های اشغالی و لبنان در حال انجام است و سازمان ملل در حال رایزنی با طرف‌های درگیری جهت کاهش تنش است.

نظر شما