شناسهٔ خبر: 65420561 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

وزات بهداشت غزه:

وضعیت بیمارستان «ناصر» اسف‌بار است/ جامعه جهانی وارد عمل شود

وزارت بهداشت غزه در واکنش به وضعیت اسف‌بار بیمارستان «ناصر» در جنوب نوار غزه، از نهادهای بین المللی خواست برای فراهم کردن نیازهای فوری و ضروری این بیمارستان وارد عمل شوند و رژیم صهیونیستی را مجبور به آزادی تمام کادر درمان این بیمارستان کنند.

صاحب‌خبر -
گروه بین‌الملل-رجانیوز: وزارت بهداشت غزه در بیانیه امروز سه شنبه خود همچنین هشدار داد: یورش ها و حملات رژیم اشغالگر، بیمارستان «ناصر» در شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه را به مکانی فاجعه بار تبدیل کرده و کادر درمان قادر به ارائه خدمات در این بیمارستان نیست.
 
این وزارتخانه ادامه داد: از کار افتادن ژنراتورها و دستگاه های اکسیژن، خرابی شبکه فاضلاب، قطعی آب، انباشت زباله ها و نبودن تجهیزات پزشکی، کار در این مجموعه را ناممکن کرده است و باید ۱۲۰ بیمار برای دریافت خدمات درمانی به بیمارستان های دیگر منتقل شوند.
 
وزارت بهداشت غزه خاطرنشان کرد که بیمارستان ناصر برای ادامه ارائه خدمات به حدود ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار فلسطینی، نیازمند یک سری اصلاحات سریع است.
 
سازمان بهداشت جهانی نیز بتازگی با اشاره به قطع شدن آب و برق بیمارستان ناصر تاکید کرد که حجم ویرانی ها در این بیمارستان غیرقابل توصیف است.
 
گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، در پاسخ به چند دهه جنایت رژیم اسرائیل علیه فلسطینی‌ها، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع این رژیم اشغالگر آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش‌بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم اسرائیل برقرار شد.
 
این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. در مقابل نیز، رزمندگان مقاومت فلسطین تلفات و خسارت‌های زیادی به نظامیان صهیونیست در نبرد زمینی وارد کرده‌اند.
 
انتهای پیام/

نظر شما