شناسهٔ خبر: 65415009 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

صحبت های مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره نقل و انتقالات + ویدیو

صاحب‌خبر -

شفقنا – رضا درویش گفت: با شهاب زاهدی و نبیل باهویی قطع همکاری کردیم. ۵ بازیکن جذب کردیم که اتفاقی کم‌نظیر بود .

به گزارش شفقنا ورزشی مدیرعامل پرسپولیس شب گذشته در برنامه فوتبال برتر گفت و گویی انجام داد که مشروح آن را در زیر می خوانید.

نقل و انتقالات پرسپولیس

رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس گفت: با شهاب زاهدی و نبیل باهویی قطع همکاری کردیم. ۵ بازیکن جذب کردیم که اتفاقی کم‌نظیر بود.

زاهدی از ۲-۳ هفته پیش به دنبال فسخ قرارداد بود. در بازی‌های اخیر دیدیم که به لحاظ روحی روانی آماده مسابقات نیست. موقعیت‌های بسیار خوبی را در جریان بازی از دست داد. خودش هم گفت از نظر روحی آمادگی ندارم چون دوست دارم بروم. امروز اوسمار با من تماس گرفت و گفت وقتی بازیکنی دلش با ما نیست و چند جلسه است در تمرین شرکت نکرده، بهتر است با او ادامه همکاری ندهیم.

به مهاجم نوک نیاز داشتیم ولی زاهدی تمرکز لازم را نداشت. می‌گفت موقعیت خوبی برای من فراهم شده و می‌خواهم بروم. زاهدی مبلغ نسبتا خوبی را به باشگاه پرداخت کرد و توافقی جدا شد. چند برابر مبلغی که دریافت کرده بود را به باشگاه برگرداند. حضور او در نیم فصل برای ما بیشتر از رایگان درآمد!/ سقف قرارداد به میزان ۱۰ درصد برای نیم فصل افزایش یافته است.

شکایت عجیب پرسپولیس همچنان پابرجاست!

محمد عمری در ابتدای پنجره نقل و انتقالاتی اعلام کرد که از پرسپولیس جدا خواهد شد و با پست کردن دفترچه خدمت سربازی، مقصد جدید خود را برگزید و ملوانی شد. اما پرسپولیس که تمایلی به جدایی این بازیکن نداشت، در همان زمان شکایتی را از عمری ثبت کرد که البته در ابتدا تصور می‌شد هیجان ناشی از این جدایی است اما حالا رضا درویش خبر داده که این تیم پیگیر شکایت از عمری است.

مدیرعامل پرسپولیس در این خصوص در برنامه فوتبال برتر گفت: طبق دستورالعملی که سازمان نظام وظیفه عمومی دادند، فرمودند بازیکنان سرباز می‌توانند تا پایان لیگ در تیم‌هایشان باشند، البته به جز آقای سرلک که تا شهریور بود و باید می‌رفت.

وی افزود: به بازیکنان دیگر اختیار داده بودند که می‌توانند تا پایان لیگ در تیم‌هایشان بمانند. متاسفانه یک بداخلاقی شد و بازیکنی که سال‌ها در این تیم بوده بدون اینکه به ما بگوید رفت.

البته همانطور که رضا درویش اشاره دارد این موضوع «اختیار» به بازیکنان سرباز بوده و محمد عمری نیز ترجیح داده که از این حق اختیاری خود استفاده نکند و به همین دلیل بعید است که مشکل حقوقی این بازیکن را تهدید کند.

درویش: اخراج بیرانوند را در گینس ثبت کنید

رضا درویش پاسخ کنایه‌آمیزی در مورد محرومیت علیرضا بیرانوند داشت.  علیرضا بیرانوند به دلیل کارت زردی که در بازی با تراکتور گرفت و چهار کارته شد، دیدار با ذوب آهن را از دست داد تا اوسمار ویه‌را چاره دیگری جز اعتماد به امیررضا رفیعی جوان نداشته باشد.

این اخطار با اعتراض شدید علیرضا بیرانوند همراه بود و گلر سرخپوشان در داخل زمین این اعتراض را به وحید کاظمی نشان داد. کاظمی معتقد بود که به دلیل اتلاف وقت و درخواست بیرانوند برای ورود کادر پزشکی به زمین، این اخطار را به او داده است.

درویش در این باره با کنایه می‌گوید: کارتی که دادند، در گینس ثبت می‌شود. برای اولین‌بار داور به بازیکن مصدوم به جهت اینکه چرا مصدوم شدی کارت می‌دهد. این در نوع خودش کم‌نظیر است. بازی گذشته را هم می‌شود در کتاب آمارها گذاشت که یک تیم بدون داشتن فرصت گل برنده از زمین بیرون رفت. اگر داور بازی هند پنالتی را برای پرسپولیس را گرفته بود، تیم مقابل مجبور می‌شد بازتر بازی کند و شرایط تغییر می‌کرد.

تمجید مدیرعامل پرسپولیس از جانشین بیرانوند

رضا درویش به تمجید از امیررضا رفیعی و همچنین عملکرد پرسپولیس تحت هدایت اوسمار ویرا پرداخت.

 سرخپوشان در شرایط روز چهارشنبه در هفته هجدهم لیگ برتر برابر ذوب‌آهن قرار خواهند گرفت که علیرضا بیرانوند به دلیل محرومیت در این مسابقه حضور ندارد. با توجه به اینکه باشگاه پرسپولیس پس از جدایی احمد گوهری، دروازه‌بان ذخیره‌ای جذب نکرده است، امیررضا رفیعی که از تیم امید پرسپولیس به بزرگسالان اضافه شده است، در دیدار با ذوب‌آهن اولین مسابقه رسمی خود در لیگ برتر را تجربه خواهد کرد.

رضا درویش در این باره گفت: آقای رفیعی دروازه‌بان بسیار خوبی است. با داشتن بیرانوند کمتر مجال به دروازه‌بان دیگری می‌رسید و همانطور که می‌بینید دروازه‌بان دوم سال گذشته ما امروز در تیمش ستاره است. همین آقای رفیعی را از این هفته می‌بینید که چه دروازه‌بان خوب و با آتیه‌ای است. انشالله بتوانیم از این نیروها به خوبی استفاده کنیم.

مدیرعامل پرسپولیس همچنین در بخش دیگر گفت‌وگوی خود با فوتبال برتر به تمجید از تیم اوسمار ویرا پرداخت و عنوان کرد: حتما اذعان دارید که در این دو بازی نوع بازی پرسپولیس طوری بود که تماشاگران بیشتر شاداب می‌شوند و تاثیر مربی روی تیم مشخص است. انشالله هواداران از این به بعد با اضافه شدن بازیکنان جدید نشاط و شادابی بیشتری از تیم خواهند دید.

حرف‌های نگران‌کننده درویش در مورد مجوز حرفه‌ای

رضا درویش می‌گوید باشگاه پرسپولیس برای اخذ مجوز حرفه‌ای شرایط بسیار بغرنجی دارد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا تا ۱۱ فروردین به باشگاه‌ها فرصت داده تا به کمبودهای خود برای اخذ مجوز حرفه‌ای رسیدگی کنند و در صورت هرگونه تخلف در این موضوع، جریمه‌های سنگینی را برای آنها در نظر خواهد گرفت. این در حالیست که یکی از مشکلات اصلی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال، تعیین تکلیف سهام آنهاست که تاکنون حل نشده و تبدیل به یک نگرانی جدی برای هواداران و مسئولان سرخابی‌ها شده است.

رضا درویش در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی برای اخذ مجور حرفه‌ای صورت گرفته است، گفت: برخی از مسائل کاری نیست که منِ مدیرعامل یا هیئت مدیره انجام بدهیم. ما نه توانش را داریم و نه در حیطه اختیارات‌مان است. البته هفته قبل یک جلسه مفصل با حضور معاونان وزارت ورزش، مدیران مجموعه آزادی، شرکت تجهیز و مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برگزار شد و آقای دکتر زارعی که در کارش متخصص است، بسیار پیگیر بودند.

او ادامه داد: جلسه خیلی خوبی بود و همه موارد را گوشزد کردند. چنان خطر بیخ گوش‌مان است که از چشم به ما نزدیک‌تر است‌. به همین جهت تلنگر را اعلام کردند. اوضاع خیلی بغرنج است و بحث مالکیت را باید مشخص کرد. یک مسائلی در اختیار من و هیئت و مدیره و باشگاه نیست و شاید در اختیار وزارت ورزش هم نباشد. باید دولت تصمیم بگیرد و تکلیف مالکیت را مشخص کند. می‌دانم عزمی هست اما نمی‌دانم تا چه حد عملیاتی شود.

درویش همچنین با اشاره به سایر موانع تاکید کرد: در خصوص مجموعه ورزشی آزادی هم می‌دانید که اگر بناست موانع را برطرف کنند، بودجه‌ای حدود هزار میلیارد لازم است. یک ماه تا آخر سال مانده و پولی وجود ندارد که بتوانند این بودجه را بگیرند. نیاز به یک عزم ملی است تا این مسائل را حل کنند تا فردا تاسف نخوریم. چشم به هم بزنیم ۳۳ روز گذشته است. اینها مسائلی فارغ از باشگاه است و خود باشگاه هم مشکلات و بدهی‌های مختلفی دارد و همه اینها را باید حل کنیم که دنبالش هستیم.

 

نظر شما