شناسهٔ خبر: 65412921 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

استقلال – سپاهان؛ آمار دو تیم و ترکیب احتمالی!

صاحب‌خبر -

شفقنا – در چارچوب هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال امروز تیم های استقلال و سپاهان اصفهان از ساعت ۱۷:۱۵ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش شفقنا ورزشی، استقلال و سپاهان در حالی به مصاف هم می روند که شرایط جدول به گونه ای است که هیچ کدام از دو تیم نباید در این مسابقه ببازند وگرنه هم به رقیب مستقیم امتیاز می دهند و هم از کورس قهرمانی عقب می مانند.

سپاهان در مسابقات اخیر خود نتوانسته نتایج خوبی بگیرد و امیدوار است بتواند در بازی حساس مقابل استقلال نتیجه بگیرد. در بازی رفت دو تیم، استقلال مقابل سپاهان شکست خورد و حالا می خواهد در ورزشگاه آزادی جبران کند.

استقلال با ۳۶ امتیاز صدرنشین است. پیروزی در این مسابقه جایگاه آبی‌پوشان را تثبیت می‌کند و باخت مقابل سپاهان برای صدرنشینی شاگردان نکونام تهدیدآمیز است.

سپاهان با ۳۱ امتیاز در رتبه سوم حضور دارد. غلبه بر استقلال، شاگردان مورایس را به رده دوم می‌رساند. باخت در این مسابقه ممکن است به قیمت سقوط ۲ پله‌ای طلایی‌پوشان ختم شود.

نه تنها حساس‌ترین بازی این هفته، بلکه یکی از مهم‌ترین بازی‌های لیگ امسال در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. سپاهان با دو شکست مشابه ۳ بر یک برابر الهلال عربستان از لیگ قهرمانان آسیا حذف شد تا به فکر لیگ برتر باشد. سپاهانی‌ها که دو بازی پایانی خود در لیگ را هم واگذار کرده‌اند، چندین سال است که قهرمان ایران نشده‌اند. آنها در سال‌های اخیر تا روز آخر مدعی بودند ولی دست‌شان به جام نرسیده است. امسال اما، اصفهانی‌ها هزینه زیادی انجام داده و ستاره‌های گرانقیمتی جذب کردند ولی نتایج آنطوری که باید، رقم نخورد.

سپاهان که دو بازی عقب افتاده دارد، در صورت برتری برابر استقلال و کسب امتیاز بازی‌های عقب افتاده، به تنهایی در صدر جدول قرار می‌گیرد. شکست برابر استقلال اما، می‌تواند وضعیت آنها را بحرانی‌تر کند. اصفهانی‌ها به هیچ وجه دوست ندارند با این همه هزینه تیم دیگری را بالای سر خود در صدر جدول ببینند، به خصوص اینکه از آسیا هم حذف شده‌اند.

سید حسین حسینی در چهارچوب دروازه استقلال قرار می‌گیرد. رافائل سیلوا، محمدحسین مرادمند و آرمین سهرابیان ۳ مدافع میانی آبی‌پوشان را در این دیدار تشکیل می‌دهند. صالح حردانی از جناح راست و ابوالفضل جلالی از جناح چپ فول‌بک‌های استقلال در این دیدار خواهند بود.

روزبه چشمی، مهدی مهدی‌پور و آرش رضاوند خط هافبک استقلال را تشکیل می‌دهند و جلوتر از آن‌ها جلال‌الدین ماشاریپوف و گوستاوو بلانکو ۱۱ بازیکن منتخب نکونام برای حساس‌ترین دیدار هفته را تکمیل می‌کنند.

در ترکیب تیم فوتبال سپاهان ۵ بازیکن حضور دارند که سابقه پوشیدن لباس استقلال را در کارنامه خود دارند و انگیزه‌ بالایی برای تقابل با شاگردان جواد نکونام دارند. محمد دانشگر که سابقه ۴ فصل حضور در استقلال را در کارنامه خود دارد و توانسته یک عنوان قهرمانی نیز با آبی‌پوشان کسب کند باید در لباس سپاهان در ورزشگاه آزادی مقابل این تیم قرار بگیرد.

سیاوش یزدانی دیگر دفاع وسط تیم فوتبال سپاهان نیز سابقه ۶۷ بار پوشیدن لباس استقلال را در کارنامه خود دارد و تقابل او با تیم سابق خود می‌تواند جالب باشد. میلاد زکی‌پور و امید نورافکن بازیکنان چپ‌پای سپاهان نیز طی چهار فصل با لباس استقلال به میدان رفتند و سابقه قهرمانی در جام حذفی را نیز با این تیم در کارنامه خود دارند.

آخرین بازیکنی که در لیست سپاهان سابقه حضور در استقلال را دارد کاوه رضایی است. رضایی تنها در یک فصل برای استقلال به میدان رفت و در مجموع موفق شد در ۴۰ بازی ۱۳ گل و ۱۳ پاس گل را در کارنامه خود ثبت کند.

مورایس برای این دیدار تنها محمد کریمی را در اختیار ندارد و می‌تواند از سایر بازیکنانش استفاده کند و به نظر می‌رسد سرمربی پرتغالی قصد دارد این دیدار را با ترکیب ۱-۳-۲-۴ آغاز کند.

پیام نیازمند در چارچوب دروازه سپاهان مسئولیت حفاظت از دروازه این تیم را بر عهده دارد. محمد دانشگر در کنار سیاوش یزدانی زوج خط دفاعی طلایی پوشان را تشکیل می‌دهند. میلاد زکی‌پور از جناح چپ و رامین رضائیان از جناح راست خط دفاعی این تیم را تکمیل می‌کنند.

محمدجواد حسین‌نژاد در غیاب محمد کریمی در کنار برایان دابو زوج خط میانی طلایی‌پوشان در این دیدار خواهند بود و جلوتر از آن‌ها فرشاد احمدزاده، علی‌اصغر اعرابی و رضا اسدی پشت سر شهریار مغانلو، ۱۱ بازیکن منتخب سپاهان را تکمیل می‌کنند.

ترکیب احتمالی استقلال برابر سپاهان:

حسین حسینی، محمدحسین مرادمند، رافائل سیلوا، صالح حردانی، ابوالفضل جلالی، روزبه چشمی، آرمین سهرابیان، مهدی مهدی پور، آرش رضاوند، جلال‌الدین ماشاریپوف و گوستاو بلانکو

ترکیب احتمالی سپاهان برابر استقلال:

پیام نیازمند، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، رامین رضائیان، میلاد زکی‌پور، محمدجواد حسین‌نژاد، برایان دابو، فرشاد احمدزاده، رضا اسدی، علی‌اصغر اعرابی و شهریار مغانلو

 

نظر شما