شناسهٔ خبر: 65409684 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

کانادا شرکت‌های فناوری را مجبور به حذف محتوای مضر از فضای مجازی می‌کند

صاحب‌خبر -

شفقنا- قوانین مربوط به حذف محتوای مضر و نامناسب به خصوص برای کودکان در فضای مجازی، در کانادا تصویب شد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، الجزیره نوشت: کانادا پیش‌نویس قانونی را ارائه کرده که پلتفرم‌های فناوری را مجبور می‌کند تا به سرعت محتوای آنلاینی را که مضر تلقی می‌شود، از جمله مطالبی که کودکان را با محتوای جنسی مضر آشنا کرده و نفرت را ترویج می‌کند، حذف کنند.

قانون آسیب‌های آنلاین که توسط دولت لیبرال نخست‌وزیر جاستین ترودو در روز دوشنبه معرفی شد، شرکت‌های فناوری را مسئول مقابله با هفت دسته محتوای مضر و افزایش مجازات‌های کیفری برای گسترش نفرت آنلاین می‌کند.

طبق این قانون، کانادایی‌ها می‌توانند مشروط به فرآیند بازبینی، ظرف 24 ساعت درخواست حذف محتوا را داشته باشند و علیه افرادی که سخنان نفرت‌انگیز منتشر می‌کنند در یک دادگاه حقوق بشر شکایت کنند.

هفت دسته آسیب تعریف شده در لایحه محتوای مضر از این قرار است: محتوایی که بدون رضایت ارسال می شود. محتوایی که نفرت را برمی انگیزد. محتوایی که افراط گرایی یا تروریسم خشونت آمیز را تحریک می کند. محتوای تحریک کننده خشونت؛ محتوای مورد استفاده برای قلدری کردن برای کودکان یا زور گفتن به آنها و محتوایی که کودک را به آسیب رساندن به خود ترغیب می کند.

این قانون یک کمیسیون ایمنی دیجیتال جدید را برای اجرای استانداردها ایجاد می‌کند، شامل الزام پلتفرم‌ها برای معرفی ویژگی‌هایی برای محافظت از کودکان مانند کنترل‌های والدین و تنظیمات جستجوی ایمن است.

این خبر را در الجزیره ببینید

نظر شما