شناسهٔ خبر: 65408652 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

ریاض، دیدار وزیر بازرگانی عربستان با وزیر اقتصاد اسرائیل را تکذیب کرد

صاحب‌خبر -

شفقنا- یک منبع رسمی در عربستان گزارش های حاکی از دیدار وزیر بازرگانی این کشور با وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی در پایتخت امارات را نادرست خواند.

به گزارش شفقنا، خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) شامگاه دوشنبه به وقت محلی در پایگاه اینترنتی خود نوشت که یک منبع رسمی ضمن اشاره به انتشار یک فایل ویدئویی در شبکه های اجتماعی در رابطه با دیدار «ماجد بن عبدالله القصبی»، وزیر بازرگانی این کشور با یکی از مسئولان رژیم صهیونیستی، انجام چنین دیداری را تکذیب کرد.

به گفته این منبع رسمی، ویدئوی مذکور مربوط به زمانی است که القصبی پیش از آغاز به کار سیزدهمین کنفرانس وزارتی سازمان تجارت جهانی در شهر ابوظبی، پایتخت امارات، در کنار وزیر بازرگانی نیجریه ایستاده بوده و شخصی برای سلام به وی جلو آمده سپس خود را وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی معرفی کرده است.

منبع مذکور ضمن اعلام این که وزیر بازرگانی عربستان از هویت وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی اطلاع قبلی نداشته، همچنین موضع قاطع کشورش در قبال مسئله فلسطین و پشتیبانی از پایداری فلسطینیان در برابر تجاوزگری این رژیم را مورد تاکید قرار داد.

این در حالی است که ساعاتی پیش برخی رسانه های عبری زبان از جمله سازمان رادیو و تلویزیون عمومی رژیم صهیونیستی (KAN) از دیدار «نیر برکات»، وزیر اقتصاد این رژیم با وزیر بازرگانی عربستان در حاشیه کنفرانسی در ابوظبی خبر داده و یک تصویر و فایل ویدئویی از این دیدار را به اشتراک گذاشته بودند.

سازمان رادیو و تلویزیون عمومی رژیم صهیونیستی در این رابطه همچنین از دفتر وزیر اقتصاد این رژیم نقل کرده است: وزیر برکات و وزیر عربستانی با یکدیگر دست دادند و در مورد تمایل به تقویت همکاری های اقتصادی میان دو کشور رایزنی کردند.

بر اساس این گزارش، برکات در جریان دیدار خود با القصبی در کنفرانس وزارتی سازمان تجارت جهانی گفته است: دولت اسرائیل به صلح با کشورهایی که به دنبال برقراری صلح هستند اهتمام می ورزد و ما می توانیم با همکاری یکدیگر تاریخ را بسازیم.

خبر اصلی را در واس ببینید

نظر شما