شناسهٔ خبر: 65362383 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

تمهیدات ترافیکی پلیس راهور تهران برای نیمه شعبان

صاحب‌خبر -

شفقنا- رییس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه معابر شهر خلوت و ترافیک روانی را شاهد هستیم، از رانندگان خواست که با احتیاط و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی برانند.

به گزارش ایرنا از پلیس راهور پایتخت، سرهنگ اسماعیل احسان پور روز شنبه در این خصوص اظهار کرد: برخی رانندگان با استفاده از خلوتی معابر اقدام به سرعت و سبقت‌های غیر مجاز می‌کنند که علاوه بر به خطر انداختن جان خود به دیگر رانندگان و شهروندان آسیب می‌رسانند.

وی ادامه داد: تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ بمنظور اجرای طرح جناغی ها در معابر بزرگراهی حضور دارند تا از حرکت و تغییر مسیرهای ناگهانی خودروها جهت ورود به رمپ ها و خروجی بزرگراه‌ها خودداری کرده و با این کار نظم خاصی را به معابر شهری می‌دهند.

سرهنگ احسان پور اضافه کرد: برخی رانندگان ممکن است با دیدن خلوتی معابر شهر تهران، قصد سرعت و سبقت جهت زودتر رسیدن و یا قصد انجام حرکات نمایشی و لایی کشی که به این دسته از رانندگان توصیه می‌شود که فریب خلوتی معابر را نخورند چرا که همیشه حادثه در کمین است.

وی گفت: تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ در تمامی تقاطع‌ها، معابر و میادین شهر تهران به منظور کنترل سرعت‌ها و سبقت‌ها حضور دارند چرا که برخی رانندگان با دیدن خلوتی معابر برخی رانندگان ممکن است سرعت خودروی خود را بالا برده و باعث حادثه و تصادفات دلخراش شوند.

رهنگ احسان پور افزود: رانندگان در صورت خلوتی معابر از عجله و شتاب در معابر خلوت خودداری کرده و با سرعت مطمئنه و حتی کمتر از آن تردد کنند و این احتیاط همان سرعتی است که اگر حادثه‌ای مقابل راننده روی داد و اگر خودرو و مانعی مقابل پیش آمد راننده بتواند خودروی خودرا به موقع متوقف و از برخورد پرهیز کنند.

وی از رانندگان خواست در معابر خلوت از سرعت و سبقت جدا خودداری کرده و تمام حواس خود را معطوف به جلو و رانندگی براساس قوانین و مقررات کنند.

همچنین معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص محدودیت‌های تردد در معابر در روز یکشنبه همزمان با نیمه شعبان گفت: از عصر امروز همکارانم به صورت ۱۰۰ درصد آماده باش هستند و در سطح معابر برای روان سازی ترافیک حضور خواهند داشت.

وی افزود: از مسوولین هیات‌های مذهبی تقاضا داریم که تا حد امکان از پیاده رو و پوشاندن کانال‌های آب برای برپایی موکب‌های پخش نذورات استفاده کنند و تا حد امکان از سطح سواره رو کمتر استفاده کرده تا بار ترافیک کمتر شود.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ تاکید کرد: در محدوده خیابان مولوی، ۱۷ شهریور و صاحب جمع که مراسم‌های زیاد و سنگینی را در روز و شب یکشنبه پیش رو داریم لذا از امشب محدودیت و ممنوعیت تردد در این معابر را خواهیم داشت.

سرهنگ مومنی ادامه دا: از شهروندان می‌خواهیم برای شرکت در مراسم حتما از وسایل حمل و نقل عمومی برای تردد استفاده و کمتر از وسیله نقلیه شخصی برای آمدن به این محدوده‌ها استفاده کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما