شناسهٔ خبر: 65322945 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

برگزاری هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانش آموزان جهان اسلام

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانش آموزان جهان اسلام که البته به صورت ۲ سالانه برگزار می‌شود، در ۲ دوره گذشته به واسطه شیوع ویروس کرونا، به صورت غیرحضوری و مجازی برگزار شده است، در سال جاری، بعد از ۴ سال دوره هشتم به صورت حضوری، میزبان ۳۰ دانش آموز از ۱۵ کشور بوده است که در مرحله مقدماتی این مسابقات از ۲۵ کشور حدود ۷۰ دانش آموز  مشارکت داشته‌‌اند.

به منظور افزایش سطح کیفیت بخشی و شناسایی افراد در تراز مسابقات، یک مرحله مسابقات به صورت مقدماتی با دریافت آثار در رشته قرائت ترتیل و تحقیق و ارتباط برخط با شرکت کنندگان رشته حفظ برگزار شد.

از میان ۷۰ نفر مرحله مقدماتی، ۳۰ نفر به مرحله نهایی راه پیدا کردند که این مسابقات همزمان با چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در مقطع سنی بزرگسالان در حال برگزاری است.

این دوره از مسابقات توسط ۱۰ داور از کشورهای دیگر و داوران کشورمان، داوری می‌شود و مسابقات در رشته قرائت تحقیق ویژه پسران و قرائت ترتیل ویژه دختران و حفظ کل ویژه دختران و پسران برگزار می شود و جمهوری اسلامی ایران نیز ۴ نماینده دارد.

از موضوعات مورد توجه در این روزها، پخش زنده این مسابقات از شبکه دانش آموزی شاد، شبکه خبر و همچنین شبکه قرآن با استقبال 50 هزار قرآن دوست بوده است.

از صحنه های دیدنی مسابقات بین المللی قرآن کریم حضور با شور و شوق دانش آموزان علاقه مند به قرآن کریم از مدارس مختلف تهران به همراه معلمانشان برای بازدید بوده است که صحنه های زیبایی را در سالن اجلاس سران خلق کرده‌اند.

لازم به ذکر است که مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات در سالن اجلاس سران، با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش و همچنین محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی برگزار شد.

مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در بخش آقایان و پسران در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ کل از ۲۷ بهمن ماه آغاز شده و تا ۱ اسفندماه بعد از ظهرها از ساعت ۱۵ تا ۲۱ برگزار می شود و در بخش بانوان و دختران در رشته‌های قرائت ترتیل و حفظ کل قرآن هم از ۲۸ بهمن ماه آغاز و تا ۳۰ بهمن صبح‌ها ساعت ۹ تا ۱۲ برگزار می‌شود.

یادآور می شود، چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم دانش آموزان جهان اسلام از ۲۶ بهمن‌ماه آغاز شده و روز دوم اسفندماه با برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی 12 نفر برتر در 4 رشته به کار خود پایان خواهد داد.

نظر شما