شناسهٔ خبر: 65319055 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با ارسال نامه‌ای به رییس کمیته برگزاری المپیک ۲۰۲۴؛

نمایندگان مجلس فرانسه خواستار تحریم رژیم صهیونیستی از المپیک شدند

به دنبال جنایات جنگی گسترده در غزه، تعدادی از نمایندگان مجلس فرانسه با ارسال نامه‌ای به رییس کمیته برگزاری المپیک ۲۰۲۴ خواستار تحریم رژیم صهیونیستی از این رویداد ورزشی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس از ۲۶ جولای تا ۱۱ آگوست (۵ تا ۲۱ مرداد ۱۴۰۳) و پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس هم ۲۸ آگوست تا ۸ سپتامبر (۷ تا ۱۸ شهریور ۱۴۰۳) برگزار خواهد شد.

یکی مسایلی که در رقابت‌های المپیک پاریس به چالشی در جوامع ورزشی و سیاسی فرانسه تبدیل شده است جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین است.

حدود ۳۰ نفر از نمایندگان مجلس فرانسه که عضو احزاب «فرانسه تسلیم ناپذیر» و «اکولوژیست» هستند روز گذشته اقدام به ارسال نامه‌ای به «توماس باخ» رییس کمیته برگزاری المپیک کردند و خواستار «تحریم اسرائیل» از این رقابت‌ها شدند. این نمایندگان در این نامه اظهار داشتند که به دلیل «جنایات جنگی اسرائیل علیه مردم فلسطین» این رژیم حق ندارد با پرچم خودش در این رقابت‌ها حاضر شود و باید با «پرچم بی طرف» پا به این رقابت‌ها بگذارد.

این نمایندگان نوشتند: باید در رقابت‌های المپیک، همان تحریم‌هایی را که علیه روسیه و بلاروس وضع شده اند علیه اسرائیل هم وضع شوند.

از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین در سال ۲۰۲۲ کمیته برگزاری المپیک تصمیم گرفت گرفت مانع از حضور روسیه با پرچم خودش شود و این کشور را مجبور کرد ورزشکاران روس باید تحت پرچم بی طرف در المپیک حاضر شوند.

نمایندگان مجلس فرانسه در این نامه نوشتند: از آنجایی که تصمیم تحریم روسیه از سوی کمیته بین المللی المپیک اتخاذ شده است این کمیته اکنون باید برای رعایت انصاف و عدالت، همین حکم را علیه ورزشکاران رژیم صهیونیستی هم اعمال کند.

در ادامه این نامه آمده است: پس ۴ ماه از آغاز حملات اسرائیل علیه غزه تعداد کشته‌ها و ناپدیدشده‌ها به بیش از ۴۰ هزار نفر رسیده است که بخش اعظم آن را غیرنظامیان، زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. دیگر نباید تردید کرد. اسرائیل نمی‌تواند غیرنظامیان قربانی حملاتش را به عنوان انتقامی در مواجهه با حملات ۷ اکتبر توجیه کند.

نظر شما