شناسهٔ خبر: 65311388 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

پوتین: هرگز با مذاکره از جمله درباره اوکراین مخالف نبودیم/ قاطعانه با استقرار سلاح هسته‌ای در فضا مخالفیم

صاحب‌خبر -

شفقنا- رئیس جمهوری روسیه ضمن تاکید بر مخالفت قاطعانه کشورش با استقرار سلاح های هسته ای در فضا، خاطر نشان ساخت که هرگز مخالف مذاکره نبودند و این درباره وضعیت اوکراین نیز صدق می کند.

به گزارش شفقنا، شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه شامگاه امروز (سه شنبه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهوری این کشور طی سخنانی در دیدار با «سرگئی شویگو»، وزیر دفاع کشورش تاکید کرد: روسیه هرگز مخالف مذاکره نبوده و ما همواره در مسیر دیپلماتیک قرار داریم که این در مورد وضعیت اوکراین نیز صدق می کند.

پوتین در این باره اظهار داشت: در مورد مذاکره، ما هرگز مخالف مذاکرات نبودیم و همیشه موافق آن بودیم که این در مورد اوکراین نیز صدق می کند. من در واقع صد بار گفته ام که ما گفت و گو را قطع نکردیم، این طرف اوکراینی بود که با دستور مستقیم لندن و واشنگتن گفت و گو را تحریم کرد.

رئیس جمهور روسیه در اشاره به نیروهای اوکراینی نیز تصریح کرد: البته که دشمن اقدامات کاملاً بی پروایی از نقطه نظر نظامی انجام می دهد اما این مانند یک تله است و آنها به پیشروی به سمت این تله ادامه می دهند.

پوتین ضمن تاکید بر این که چنین اقداماتی می تواند تکرار شود، از شویگو درخواست کرد که این مسئله را در نظر داشته باشد و آن را به فرماندهان در مواضع خود در عملیات نظامی روسیه در اوکراین منتقل کند.

رئیس جمهور روسیه درباره نیروهای اوکراینی باقی مانده در مناطقی که به کنترل ارتش کشورش درآمده نیز تاکید کرد که آنها باید به جای این که «گریه و التماس» از طریق ارتباط رادیویی، خود را تسلیم کنند.

پوتین در واکنش به گزارش های اخیر رسانه های آمریکایی مبنی بر تلاش روسیه برای استقرار سلاح های هسته ای در فضا نیز خاطر نشان ساخت که کشورش همواره مخالف چنین چیزی بوده و خواهان رعایت همه توافق های موجود در این زمینه می باشد.

رئیس جمهور روسیه در این باره توضیح داد: این پرسش مربوط به هیاهویی است که در این اواخر در غرب از جمله آمریکا در رابطه با استقرار سلاح های هسته ای در فضا بالا گرفته است. موضع ما روشن و صریح است، ما همواره مخالف گسترش سلاح های هسته ای بوده ایم و اکنون نیز مخالف استقرار آن در فضا هستیم.

پوتین ضمن تاکید بر این که روسیه در فضا تنها همان کاری را انجام می دهد که سایر کشورها از جمله آمریکا انجام می دهند، عنوان کرد که واشنگتن نمی تواند به طور همزمان خواستار شکست مسکو و انجام گفت و گو در مورد ثبات راهبردی باشد.

رئیس جمهور روسیه در این باره گفت: آمریکا و غرب از یک سو خواستار شکست راهبردی روسیه هستند و از سوی دیگر نیز ادعا دارند که آماده و مایل به انجام گفت و گو با ما در زمینه ثبات راهبردی هستند با این باور که این دو مسئله ربطی به یکدیگر ندارند.

پوتین در ادامه تاکید کرد: این امکان پذیر نخواهد بود، اگر آنها برای شکست ما به صورت راهبردی تلاش می کنند، ما نیز باید به معنای ثبات راهبردی برای کشورمان فکر کنیم. روسیه هیچ چیزی را رد نمی کند اما باید بدانیم آنها چه می خواهند. آنها به عنوان یک قاعده کلی، می خواهند به مزایای یک جانبه دست یابند و این روی نخواهد داد.

در همین حال، وزیر دفاع روسیه نیز در دیدار با رئیس جمهوری کشورش خاطر نشان ساخت: هیچ گونه پروژه ای در زمینه استقرار سلاح هسته ای در فضا وجود ندارد.

خبر اصلی را در آرتی عربی ببینید

نظر شما