شناسهٔ خبر: 65246628 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

معاون وزیر راه و شهرسازی:

پروانه ساخت 224 هزار واحد در بافت فرسوده صادر شد / بانک مسکن به 30 هزار واحد در بافت فرسوده تسهیلات می‌دهد

صاحب‌خبر -
پروانه ساخت 224 هزار واحد در بافت فرسوده صادر شد / بانک مسکن به 30 هزار واحد در بافت فرسوده تسهیلات می‌دهد
خبرگزاری آریا - مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از صدور پروانه ساختمانی برای بیش از 224 هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهرها از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، خبر داد و افزود: بانک مسکن به 170 هزار واحد نهضت ملی مسکن و 30 هزار واحد در بافت فرسوده تسهیلات می‌دهد
محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در جلسه قرارگاه نوسازی مسکن که در محل آن شرکت و با حضور تمامی استان‌ها و شهرداری‌ها برگزار شد با بیان این که اکنون آمار صدور پروانه در بافت‌های فرسوده به بیش از 224 هزار واحد رسیده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 30 هزار واحد دیگر در بافت‌های فرسوده به بهره‌برداری برسد که با احتساب این واحدها تا پایان سال، در مجموع تعداد واحدهای نوسازی شده به 80 هزار واحد خواهد رسید.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در این جلسه که با حضور اعضای هیات‌مدیره، معاونان، مدیران شرکت و نیز مدیران ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها و شهرداری‌ها به شکل وبینار برگزار شد، گزارشی از روند اجرای بسته‌های تشویقی ارایه کرد.
اجرای بسته تشویقی در بافت های فرسوده 325 شهر
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان این که در 683 شهر محدوده‌های هدف بهسازی و نوسازی شهری شناسایی شده است، توضیح داد: از این تعداد در 33 استان و 325 شهر بسته تشویقی اعمال می‌شود و در 25 استان و 153 شهر بسته تشویقی بومی در حال اجراست.
صدور پروانه برای 224 هزار واحد در بافت فرسوده
آیینی افزود: اکنون آمار صدور پروانه در بافت‌های فرسوده به بیش از 224 هزار واحد رسیده است، تا پایان سال نیز 30 هزار واحد دیگر به بهره‌برداری می‌رسد و در مجموع تعداد واحدهای نوسازی شده در سال 1402 به 80 هزار واحد خواهد رسید.
وی با بیان این که ساخت این میزان واحد مسکونی به دلیل ایجاد عرضه منجر به کاهش قیمت و ایجاد تعادل در بازار می‌شود، اظهارکرد: روند نوسازی در بافت های فرسوده اثر روانی خوبی به لحاظ اجتماعی دارد و مردم به صاحبخانه شدن امیدوارتر می‌شوند.
بانک مسکن به 200 هزار واحد در بافت فرسوده تسهیلات نوسازی پرداخت می‌کند
آیینی، پرداخت تسهیلات را عامل موثری در تشویق شهروندان به نوسازی برشمرد و گفت: با پیگیری‌های مجدانه وزیر راه و شهرسازی بانک مسکن مکلف شد، تعداد تسهیلات پرداختی به نهضت ملی مسکن را تا 200 هزار واحد افزایش دهد و از این میزان 30 هزار واحد به بافت‌های فرسوده تعلق دارد.

نظر شما