شناسهٔ خبر: 65234657 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

هواشناسی فردا را بارشی پیش بینی کرد/ منتظر باران و برف در این ۲۰ استان باشید

مهر : طبق اعلام هواشناسی، بارش برف و باران و وزش باد روز شنبه در ۲۰ استان کشور پیش بینی شده است.

صاحب‌خبر -

سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطار سطح زرد با اشاره به ادامه فعالیت سامانه بارشی در کشور طی روزهای ۲۸ تا ۳۰ بهمن ماه اعلام کرد: بارش برف و باران و وزش باد روز شنبه در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، جنوب اردبیل، شمال و غرب کردستان، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، غرب کرمانشاه، لرستان، شمال ایلام، شرق خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، شمال خراسان جنوبی، خراسان رضوی، شمال قزوین، شمال البرز و تهران پیش‌بینی شود.

خبر مرتبط
امروز در این مناطق منتظر بارش باران باشید/ هواشناسی فردا چطور پیش‌بینی کرد؟

طبق پیش بینی هواشناسی، فردا یکشنبه در بخش‌هایی از غرب،‌ شمال غرب،‌ ارتفاعات البرز، سواحل دریای خزر و شمال شرق بارش روی می‌دهد.

سازمان هواشناسی در این راستا نسبت به احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی، مه آلودگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی هشدار داده است.

خبر مرتبط
هواشناسی بارش برف پیش بینی کرد/ در این استان‌ها منتظر باشید

پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی بارشی امروز در نیمه غربی کشور، دامنه‌های البرز، سواحل دریای خزر، دامنه‌های زاگرس، فارس، بوشهر، مرکز و شمال شرق کشور فعال است.

بر اساس اعلام هواشناسی بارش برف و باران روز یک‌شنبه ۲۹ بهمن براستان‌های آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی و اردبیل، زنجان، غرب کردستان و کرمانشاه، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شرق خراسان رضوی، شمال سیستان و بلوچستان و روز دوشنبه ۳۰ بهمن برای جنوب آذربایجان غربی، غرب کرمانشاه، لرستان، جنوب همدان و مرکزی، جنوب قم، شمال غرب اصفهان، شمال ایلام و خوزستان پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی ضمن توصیه به آمادگی سازمان‌ها و نهادهای کمک رسان از جمله شهرداری‌ها و هلال احمر، از همه هموطنان درخواست کرد که از رفت و آمد و تردد غیر ضروری در سطح شهرها و مسافرت‌های بین استانی خودداری کرده و در صورت تردد نسبت به همراه داشتن لوازم گرمایشی و ایمنی در وسایل نقلیه اطمینان حاصل کنند.

سازمان هواشناسی همچنین با اشاره به وزش باد شدید و کاهش دما در استان‌های بوشهر، فارس، اصفهان، مرکزی قم، البرز، تهران، سمنان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان برای روز شنبه و استان‌های یزد، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان برای روز یکشنبه نسبت به خیزش گردوخاک و کاهش دید، احتمال اختلال تردد در ناوگان جاده‌ای و هوایی در استان‌های واقع در مناطق مرکز و شرق و جنوب شرق کشور هشدار داد.

احتیاط و امتناع از رفت و آمد و ترددهای غیر ضروری در فضای آزاد، استحکام سازی سازه‌های موقتی همچون گلخانه‌ها، احتیاط و امتناع از تردد در مجاورت ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال، تنظیم و تعمیر وسایل گرمایشی در وسایل نقلیه و منازل برخی از توصیه‌های این سازمان به ساکنان استان‌های مذکور است.

 

در اکوایران ببینید؛

استارتاپ بهتر است یا پنت‌هاوس

 

نظر شما