شناسهٔ خبر: 65220721 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

وزیر فرهنگ:

۲۰۰ پلاتوی تئاتر در حال ساخت است

مشهد- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حال حاضر ۲۰۰ پلاتوی تئاتر در کشور در حال ساخت است که تا پایان دولت سیزدهم به بهره برداری می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مهدی اسماعیلی ظهر پنجشنبه در آئین پایانی همایش ملی فقه هنر و حمکرانی در مشهد اظهار کرد: در حال حاضر ۲۰۰ پلاتوی تئاتر در کشور در حال ساخت است که تا پایان دولت سیزدهم به بهره برداری می‌رسد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تعداد سینماهای کشور از ۵۷۰ به ۹۰۰ سینما در دولت سیزدهم رسید و طی سال جاری تاکنون ۲۷ میلیون بلیط سینما فروخته شده که حاکی از استقبال زیاد مردم است.

وی با بیان اینکه تمدن اسلامی فقه پایه است و نظام جمهوری اسلامی به معنی حکمرانی فقه و حاکمیت ولایت فقیه و نظام امت و امامت است، ادامه داد: دولت سیزدهم و وزارت ارشاد تلاش دارد حکمرانی مطلوب نظام اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر را رقم بزند.

اسماعیلی بیان کرد: از ابتدای انقلاب هیچ سند بالا دستی در مورد موسیقی نداشته‌ایم، اما به تازگی سند موسیقی در کشور تصویب شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سیاست ما گسترش و ترویج موسیقی به دلیل محدودیت‌های مدیریتی نیست. اظهار کرد: از یک سو فشار جامعه دینی و از سوی دیگر ذوق و اشتیاق برای عرصه‌های جدید و نو را شاهد هستیم و در مقام حکمرانی باید تعیین تکلیف کنیم.

وی اظهار کرد: اسناد بالادستی در همه بخش‌ها از جمله سند تئاتر، سینما و هنرهای تجسمی نیز در حال تنظیم است. در حوزه شرع مقلد هستیم و در بخش جریان فقهی، معتقد به حل این مسائل هستیم ولی باید نظام آن را شفاف کرد و با انضمام فقهی به مسائل پاسخ داد.

اسماعیلی ادامه داد: مقلد نوآوری فقهی که به تأیید رهبر معظم انقلاب می‌رسد هستیم و آن را در حوزه فرهنگ و هنر جلو می بریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه پردیس بزرگ فرهنگی هنری در بلوار «حجاب» تهران با معماری ایرانی اسلامی در حال احداث است، افزود: بر این باوریم که می‌توان هنرهای جدید را به استخدام خود در آوریم، سینمای ما در تولید محصولاتی که با فطرت انسانی مطابقت دارد بی‌نظیر است.

وی گفت: با مظاهر و مدرنیته بعضاً شرک آلود و گناه آلود مخالف هستیم. خط قرمز ما شرع مقدس است. مکتب فقهی اهل بیت (ع) این قابلیت را دارد که با توجه به عنصر زمان و مکان و با افق گشایی که انقلاب و امام (ره) انجام داد، بتواند سازگاری بیشتر حکمرانی فرهنگی و هنری در نظام دینی را با واقعیات موجود و حفظ چارچوب‌ها انجام دهد.

اسماعیلی با تاکید بر اهمیت پیمایش فرهنگی و هنری ادامه داد: طبق نظرسنجی‌ها، در حوزه بازی‌های رایانه‌ای ۳۴ میلیون نفر در کشور فعال هستند که چهار میلیون نفر از این تعداد افزون بر ۲۱ ساعت در هفته بازی می‌کنند.

نظر شما